نکات سئو داخلی on page seo

در این قسمت میخواهیم تعدادی از مهمترین نکات سئو داخلی سایت را برای شما بازگو کنیم تا راحت تر اصول سئو داخلی را در صفحات سایت تان پیاده سازی کنید.

فاکتورهای مؤثر بر سئو (SEO) و رتبه‌بندی گوگل

مقدار به‌روزرسانی محتوا:

مقدار ویرایش و تغییر در مطالب یک صفحه، مقاله و به طور کلی آپدیت سایت یک فاکتور بسیار خوب است. افزودن یا حذف کامل یک بخش، نسبت به تغییر مفهوم چند کلمه، به‌روزرسانی چشمگیرتری است.

پیشینه به‌روزرسانی صفحه:

در طول زمان، صفحه شما، چند وقت یک‌بار به‌روزرسانی شده؟ روزانه، هفتگی یا هر ۵سال یک‌بار؟ تناوب به‌روزرسانی صفحه در تازگی و بالا رفتن رتبه سئو آن بسیار تأثیرگذار است.

مشهود بودن کلیدواژه:

داشتن کلیدواژه‌ای که در ۱۰۰ کلمه اول محتوا ظاهر شود، یک نشانه مهم برای مرتبط بودن و سئو صفحه براساس آن کلمه است. البته باید دقت داشته باشید که این تکرار بیجا و زیاد نباشد زیرا تکرار زیاد کلمات کلیدی نشانه خوبی برای گوگل ندارد و میتواند محتوای شما را بی کیفیت تلقی کند.

کلمه کلیدی در تگ H3 , H2 :

وجود کلمه کلیدی در زیر عنوان H3, H2 می‌تواند نشانه کوچکی از مرتبط بودن باشد. سعی کنید از کلمات کلیدی و مشتقات ان در تگ های مختلف و در متن بدنه استفاده کنید.

چیدمان کلمات کلمه کلیدی:

تقدم و تأخر در کلمات کلیدی می‌تواند موجب کسب رتبه بهتر و یا رتبه ضعیف‌تر شود. بهترین کار این است که از Research keyword استفاده کنید.

کیفیت لینک‌های خروجی:

سعی کنید در متن و محتوای سایت تان به سایت های مرتبط خارجی که اعتبار بالایی دارند لینک بدهید و به این ترتیب اعتبار سایت تان را بیشتر کنید.

تعداد لینک‌های خروجی:

سعی کنید به صورت متعادل به سایت های خارجی لینک دهی داشته باشید و دراین کار افراط و تفریط نکنید زیرا تعداد زیاد لینک‌های خروجی می‌تواند به رتبه‌بندی صفحه‌تان آسیب بزند.

عناصر چندرسانه‌ای:

عکس‌ها، ویدئوها و سایر عناصر چندرسانه‌ای می‌تواند نشانه کیفیت محتوا باشد پس سعی کنید در محتوا سایت تان این المان ها را به کار ببرید.

تعداد لینک‌های داخلی صفحه:

تعداد لینک‌های داخلی صفحه نشان‌دهنده اهمیت مرتبط بودن سایر صفحات سایت است. نمیتوان تعداد دقیقی برای این کار بیان کرد اما به طور کلی سعی کنید لینک های داخلی را صرفا برای این که لینک داده باشید در سایت تان قرار ندهید و لینک های مرتبط را رد صفحات مرتبط قرار دهید که کاربران را برای ورود به آن صفحات ترغیب کند.

کیفیت لینک‌های داخلی صفحه:

لینک‌های داخلی از صفحات معتبر در دامنه، نسبت به صفحاتی که ضعیف هستند، تأثیر بیشتری دارند.

لینک‌های خراب(شکسته):

داشتن تعداد زیادی لینک شکسته در صفحه می‌تواند نشانه‌ای از نادیده گرفته‌شده یا رها شدن صفحه و سایت باشد و نشان دهنده این است که کی به وضعیت سایت رسیدگی نمیکند و به امان خدا رها شده است. ارزیاب مطالعات گوگل، از لینک‌های خراب برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می‌کند.

تفاوت سئو داخلی و خارجی

تا اینجای مقاله متوجه شدید سئو داخلی چیست و با چک لیست سئو داخلی نیز آشنا شدید حالا وقت آن رسیده که با تفاوت سئو داخلی و خارجی بیشتر آشنا شوید و بدانید که برای بهبود رتبه یسایت رعایت هر دو سئو رد سایت لازم است.

سئو داخلی هایپرلینک هایی در یک صفحه از سایت شما هستند که خواننده را به یک صفحه هدف در سایت تان هدایت می کند، در حالی که یک لینک خارجی، یک لینک است که خواننده را به یک صفحه معتبر در یک وب سایت دیگر هدایت می کند.

پیوندهای خارجی ممکن است غیر شهودی به نظر برسند زیرا ممکن است به هر حال، شما نخواهید مشتریان روی پیوندهایی کلیک کنند که آنها را از سایت شما دور می کند. اما وجود این لینک ها ضروری است زیرا میتواند رتبه سایت شما را به خاطر وجود لینک های معتبر از سایت های معتبر بهبود دهد.

با این حال، پیوند دادن به مطالب قابل اعتماد (از سایت‌های معتبر، نه سایت‌هایی که به‌عنوان هرزنامه تلقی می‌شوند) به شما کمک می‌کند که یک مرجع معتبر نیز به نظر برسید و می‌تواند به Google کمک کند تا بفهمد محتوای شما برای اهداف سئو چیست.

برای مثال ما رد سطر بالا به خود گوگل لینک دادیم زیرا قطعا گوگل معتبرترین سایت است و وقتی در مقاله نام آن برده میشود و به سایت رسمی آن لینک داده میشود نشان میدهد که مطالب سایت شما متبر است که از سایتی مانند گوگل نیز نام برده شده و به آن لینک داده شده است.

مهم است که در نظر داشته باشید که سایت های دیگر می توانند لینک های خارجی به وب سایت شما را در محتوای خود نیز ارائه دهند. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگ با محتوای مفید منتشر کنید، سایت دیگری ممکن است به آن URL به عنوان منبعی برای وبلاگ خود پیوند دهد و همین امر در صورتی که سایت مورد نظر فاکتور های لازم را داشته باشد سبب شود رتبه سایت شما بهبود یابد.

سئو داخلی چیست

این دو نوع سئو برای سایت شما کلیدی هستند، زیرا رتبه شما را در نتایج جستجوی گوگل بهبود می دهند.

برای این که شما بتوانید ببیشتر با سئو خارجی آشنا شوید ما مقاله سئو خارجی چیست را هم نوشته ایم تا به طور کامل با ویژگی های سئو خارجی هم آشنا شوید و تفاوت های اصولی این دو نوع سئو را نیز درک کنید.