نحوه استفاده از چک لیست سئو

ما این چک لیست را به بخش هایی تقسیم کرده ایم که قسمت های اصلی سئو را شامل می شود: اصول اولیه، تحقیق کلمات کلیدی، سئو تکنیکال، سئو داخلی، محتوا و فاکتورهای سئو خارجی.

در صورتی که بر روی سئو سایت شما کار شده است این موارد چک لیست بررسی کنید تا مطمئن شوید تا همه موارد به خوبی در سایت شما رعایت شده است.

با این حال، ما همچنین می دانیم که همه وب سایت ها فرصت برای بهبود دارند و اطمینان داریم که حداقل چند مورد از این چک لیست را پیدا خواهید کرد که از آنها غافل شده اید.

برخی از این نکات ممکن است به شما مربوط نباشد، اما دانستن آن برای شما مفید است!

از طریق چک لیست سئو پیش بروید، این موارد را در سایت خود چک کنید، مشکلات را برطرف کنید. شما زمانی در سئو موفق خواهید بود که در از رقبای خود در رتبه بهتر پیشی بگیرید، باید مطمئن شوید که بیشتر این نکات را پوشش می دهید که به این موفقیت برسید.

چک لیست اصول اولیه سئو

اگر شما اصول اولیه سئو را در سایت خود پیاده سازی نکردید، شما باید به سختی تلاش کنید تا بتوانید برای پوزیشن های بهتر رتبه بندی شوید.

نکات زیر برای درست کار کردن یک سیستم لازم است و مبانی اجرای یک استراتژی سئو  موفقیت آمیز را تشکیل می دهند.

1. نصب و تنظیم  Bing Webmaster Tools

با موتور جستجوی بینگ آشنا هستید؟ کاربران زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که در کنار گوگل از بینگ هم استفاده می‌ کنند. حتی ممکن است به جای گوگل، از بینگ استفاده کنند! نظرتان چیست که در موتور جستجوی بینگ هم رتبه خوبی داشته باشید و ترافیک خوبی را از طریق آن جذب کنید؟ برای چنین کاری باید Bing Webmaster Tools را تنظیم کنید. در واقع برای آن که بتوانید صفحات سایت خود را در نتایج جستجوی بینگ قرار دهید، باید حتماً این بخش را تنظیم کنید تا بینگ بتواند صفحات مختلف سایت شما را مورد ایندکس و رتبه بندی قرار دهد.

2. نصب و استفاده از Google Search Console 

 

Google search console ابزار مهمی است که دیدگاه ارزشمندی را در مورد عملکرد سایت فراهم می کند و همچنین داده های زیادی را ارائه می دهد که می توانید با استفاده از آن ها، ترافیک و میزان دیده شدن در سرچ ارگانیک (impression) سایت خود را رشد دهید (بهتر کنید).

این ابزار مهم به شما این امکان را می دهند تا ترم های جستجو و کلمات کلیدی ای را که کاربران از طریق آن ها سایت شما را در SERP پیدا می کنند، sitemap ها را سابمیت می کنند و crawl error ها را شناسایی می کنند را مشاهده کنید.

 

اگر چنین سیستمی را برپا نکرده اید ، همین الان انجام دهید و بعدا از ما تشکر کنید.

 

3. نصب و استفاده از Google Analytics

بدون داشتن اطلاعات صحیح، شما نمی توانید تصمیمات درستی بگیرید.

Google Analytics یک ابزار تحلیلی رایگان در زمینه مارکتینگ است. آنالیتیکس این امکان که را به شما می دهد تا داده هایی را در مورد تعداد بازدیدکنندگان سایت، این که چه افرادی هستند و چطور با سایت تعامل داشته اند، مشاهده کنید.

این چک لیست همه چیزهایی را که لازم است در مورد این ابزار به عنوان یک راهنمای مبتدی بدانید، از جمله نحوه راه اندازی آن و گزارش های مفید، را به شما منتقل خواهد کرد. اما مطمئنا، یک استراتژی سئو موفقیت آمیز را بدون آن نمی توانید اجرا کنید.

برای اینمه بتوانید داده ها بهتر تحلیل و بررسی کنید نیاز است که Google Analytics و Google Search Console را به یکدیگر متصل کنید.

4. نصب و تنظیم یک پلاگین سئو (اگر از Wordpress استفاده می کنید)

اگر از WordPress به عنوان CMS خود استفاده می کنید، باید یک پلاگین سئو نصب و تنظیم کنید تا سایت خود را از طریق آن بهینه کنید.

اگر از CMS بجز WordPress استفاده می کنید، با برنامه نویس خود صحبت کنید تا ببینید که آیا نیاز به نصب یک پلاگین یا ماژول اختصاصی سئو دارید یا اینکه ویژگی های مورد نیاز شما فراتر از چنین محدوده هایی است.

یکی از محبوب ترین پلاگین های سئو Shopify SEO است.

5.sitemap  را ایجاد و submite کنید

هدف از sitemap این است که به موتورهای جستجو کمک کند تا تصمیم بگیرند که کدام صفحات باید crawl شوند و نسخه canonical هر یک، کدام است.

به بیان ساده، این لیستی از URL ها می باشد که محتوای اصلی سایت شما را مشخص می کند تا اطمینان حاصل شود که crawl و ایندکس می شود.