چه نکاتی برای آموزش سئو فروشگاهی مهم است و اگر به درستی رعایت شود نتیجه عالی به همراه دارد؟

تولید محتوا با محور بررسی تخصصی محصولات

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی کالا بخش بررسی تخصصی دارند که وجود آن از نان شب واجب‌تر است.

بسیاری از مشتریان، قبل از اینکه قصد خرید داشته باشند، در جستجوی نقد و بررسی محصولات هستند.

با قاطعیت تمام می‌توان دلیل اصلی موفقیت دیجی کالا، وجود چنین بخشی در آن بود.

دیجی کالا در قالب محتوای محصولات و همچنین در قالب Digikala TV بصورت کاملا تخصصی انواع محصولات را بررسی می‌کرد.

سعی کنید محتوایی در این زمینه تولید کنید. بعنوان مثال:

  • بررسی تخصصی لپ تاپ HP مدل X
  • معرفی بهترین لپ تاپ‌های ایسوس
  • بهترین برندهای گوشی در سال 2020 چه بودند؟
  • و غیره.

طول محتوا مناسب برای فروشگاه اینترنتی

اصولا برای هرچه کامل‌تر شدن مقالات، سعی می‌کنم از منابع آماری معتبر در سطح جهان کمک بگیرم.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، فروشگاه‌هایی که میانگین طول محتوای آنها بیشتر بوده، رتبه بهتری کسب کرده‌اند.

پیشنهاد ما این است، اگر واقعا قصد دیده شدن در گوگل ددر عصر حاضر گوگل و مردم به شدت به محتوا علاقه دارند.

محتوای طولانی، بیشتر کاربران را درون سایت نگه می‌دارد و افزایش زمان ماندگاری کاربر مطابق با الگوریتم رنک برین، باعث افزایش رتبه سایت می‌شود.

مد نظر داشته باشید جذاب بودن محتوا و استفاده از تصاویر جذاب و یا ویدیوها درون محتوا اهمیت زیادی دارد.

اگر برای همه محصولات خود نمی‌توانید محتوای جامع بنویسید، سعی کنید برای مهمترین محصولات خود این کار را انجام دهید.

تقویت بخش نظرات سایت

حتما بخش نظرات را برای محصولات خود فعال کنید و قابلیت ثبت امتیاز را نیز به آن بیافزایید.

همچنین در صورت امکان مانند دیجی کالا، برای ثبت نظر امتیازهای تشویقی به کاربران بدهید تا بخش نظرات فروشگاه‌تان پرو بال بگیرد.

در بخش نظرات، مدام با کاربران در تعامل باشید و به سوالات و یا نقدهایشان پاسخ دهید. بالا بودن نظرات تاثیر مثبتی بر سئو فروشگاه‌تان دارد.

نظرات نیز خود محتوا محسوب می‌شوند و همچنین هر فردی که وارد سایت‌تان می‌شود آنها را مطالعه می‌کند و این کار باعث افزایش نرخ ماندگاری می‌شود.

در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، بیشتر از محتوا، نظر وجود دارد و این نظرات است که سایر افراد را در سایت نگه می‌دارد.

در حقیقت نظرات و بررسی‌های کاربران تا حدی می‌تواند کمبود محتوا برای محصولات را جبران نماید.

با چالش محتوای مشابه در صفحات محصولات مقابله نمایید

یک سوال که برای بسیاری از مدیران فروشگاه‌های اینترنتی بعد از خواندن مقاله پیش می‌آید، این است که برای محصولات مشابه که محتوای مشابه دارند چه کنیم؟

قطعا اولین پاسخ این است تا جایی که می‌توانید محتوای متفاوتی با سبک زیر تولید کنید.

  • در اولین بخش، حدود 100 کلمه به توصیف محصول یا کالا بپردازید و از مزایای آن توضیح دهید.
  • در بخش دوم، بصورت بولت وار لیستی از ویژگی‌های محصول را معرفی کنید.
  • بخش سوم در قالب پرسش و پاسخ‌های رایج به مزایای استفاده از محصول بپردازید.
  • در بخش چهارم اگر محصول جوایز و اعتباراتی را کسب کرده است، آنها را معرفی نمایید.
  • در بخش پنجم تصایر و یا دمویی از محصول را به نمایش بگذارید.
  • در بخش آخر، بصورت خلاصه‌وار و برای نتیجه گیری به توصیف کلی آنچه گفتید، بپردازید.
  • همچنین درصورتی که مشتریانتان تجربه خوبی از استفاده محصول‌تان دارند، آنها را نیز می‌توانید در پایان به اشتراک بگذارید.

ارید، محتوایی با طول بالای 1700 کلمه برای هر محصول بنویسید.

عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با محصول شما نیز باید حدود 5 بار در این محتوا تکرار شود.