تاثیر سمپاشی اداره چیست ؟

کنترل و سمپاشی آفت های ادارات  تاثیر به سزایی در مدیریت آن  دارد از جمله :

  1. کاهش هزینه های تعمیر
  2. عدم ایجاد اختلال در کسب و کار
  3. تاثیر مثبت بر روحیه کارکنان

قبل از اقدام سمپاشی محل کار ، یک استراتژی اصولی کنترل آفت ها و حشرات ، جلوگیری از ورود آن ها به ساختمان می باشد. کارکنان دفاتر به دلیل خطر استفاده ناکارآمد و نامناسب، نباید خودشان از سموم دفع آفات استفاده کنند. ممکن است به دلیل چکه کردن ، زهکشی ، مه ، پاشیده شدن و یا اسپری بر روی مواد غذایی و تجهیزات به روشی ناکارآمد همه جا آلوده شود و خطرناک باشد. بهترین راه تماس با تکنسین های ماداکتو می باشد. آن ها آموزش های لازم را دیده اند و با تجربه کافی از بهترین مواد برای سمپاشی محل کار در مکان های مناسب استفاده می کنند.

نکات مهم در هنگام سمپاشی محل کار

  • بهتر است تا حداقل 24 ساعت پس از سمپاشی کسی وارد محیط نشود.
  • پس از 24 ساعت تمامی محیط و لوازم آغشته به سم را ضدعفونی کنید.
  • هواکش را روشن کرده و درب و پنجره ها را باز بگذارید.
  • راه های نفوذ مجدد حشرات به محیط کار را مسدود کنید.

رایج ترین انواع آفت های موجود در ادارات :

عنکبوت ها

عنکبوت ها معمولا در مکان های خشک و گرم مانند میز ، دریچه های هوا ، گوشه های اتاق و غیره مشاهده می شوند. حضور آن ها نشان دهنده وجود مشکلات جدی است ، زیرا عنکبوت ها با خوردن حشرات دیگر زنده می مانند.

مورچه ها

مورچه ها به سمت مواد غذایی جذب شده و به سمت منابع غذایی باز ، خرده ، باقی مانده غذا و زباله ها به صورت گروهی جمع می شوند.

سوسک ها

معمولا در اتاق های استراحت و آشپزخانه های ادارات که دارای سرپنا و مواد غذایی و آب است ، یافت می شوند.

مگس

وجود مواد ارگانیک مرطوب در محیط کار شما و یا اطراف آن به احتمال زیاد باعث حضور مگس ها می شود ، زیرا این جاییست که مگس های بالغ تمایل به تخم ریزی دارند.

موریانه ها

این دسته از حشرات معمولا در هر چیزی که شامل سلولز باشد مانند کاغذ ، مقوا ، چوب و گیاهان یافت می شوند.

ساس ها

ساس ها معمولا از طریق ورود کارمندان و یا مشتریان و ارباب رجوع به داخل ادارات راه پیدا می کنند. پس از حضور ، شروع به تغذیه از خون انسان کرده و به سرعت تکثیر می شوند. همچنین در شکاف مبلمان ، کوسن ها و پارچه ها نیز به سرعت رخنه می کنند. از این رو باید به سرعت نسبت به سمپاشی محیط کار اقدام نمایید.

موش ها

اگر محل کار شما کثیف و درهم ریخته باشد ، قطعا با حیوانات جونده به مشکل جدی برمی خورید. این دسته از حیوانات در شب ها سطل های زباله ، ظروف نگهداری مواد غذایی ، باقی مانده غذا و سطل آشغال های بزرگ را مورد هدف قرار می دهند.

سمپاشی محل کار در تهران 

ماهی نقره رنگ

این دسته از آفت ها به رطوبت حمام علاقه داشته و در اطراف زهکشی ها دیده می شوند. آن ها اطراف دفتر کار شما حرکت کرده و به سمت کتاب ها و لباس ها جذب می شوند.