مراحل کامپوزیت دندان

مرحله اول معاینه است. این مرحله برخلاف چیزی که تصور می کنید بسیار مهم است. چرا که کامپوزیت برای همه افراد قابل انجام نیست. اگرچه ممکن است بسیاری از دندانپزشکی ها این کار را برایتان انجام دهند. اما در صورتی شرایط فکی و صورتی شما مناسب نباشد، نتیجه نهایی مناسب و زیبا نخواهد بود.کامپوزیت دندان در رشت به همین دلیل مرحله معاینه بسیار مهم است.

اما در این مرحله دقیقا چه مواردی مورد بررسی قرار می گیرد؟
پزشک متخصص در مرحله معاینه، وضعیت دندانها، رابطه دو فک بالا و پایین نسبت بهم و وضعیت قرار گیری دندانها نسبت به لب و یک سوم تحتانی صورت را مورد بررسی قرار می دهد.

مرحله دوم شامل انجام درمان کامپوزیت ونیر است. این مرحله معمولا در یک‌ جلسه ۵ ساعته برای هر فک است. در این جلسه حدود هشت الی ده دندان درمان می شود. کامپوزیت ونیر در مطب دندانپزشکی قابل انجام است.

طول عمر کامپوزیت دندان

پاسخ صحیح به این سوال این است: بستگی به شما دارد! باید پیش از انجام این روش بدانید که سفید ماندن دندان هایتان بسته به روش مراقبتی شما دارد. اگر فردی هستید که بهداشت و سلامت دهان و دندانتان برایتان مهم نیست، پیشنهاد می کنیم که به سراغ کامپوزیت نروید. چرا که کامپوزیت، حساس تر از دندان های اصلی است. طول عمر کامپوزیت دندان در حالت معمول بین چهار الی پنج سال است. اما اگر مصرف چای و قهوه را نمیتوانید کم کنید، خوراکی های سفت می خورید، و از نخ دندان استفاده نمیکنید، عمر کامپوزیت هایتان کم خواهد شد. حتی ممکن است خیلی زود لکه های ناشی از نوشیدنی های رنگی بر روی دندان هایتان ظاهر شود. البته خبر خوب این است که کامپوزیت ها قابل پالیش هستند. کامپوزیت با پروسه پالیش به مقدار زیادی به رنگ اولیه برمیگردد.برای اطلاع از کشیدن دندان در رشت اینجا را کلیک کنید.

اگر چه روش کار دندانپزشک و مواد مصرفی کامپوزیت بر روی طول عمر آن تاثیرگذار است. اما بیش از آن مراقبت های شماست که میتواند زیبایی دندان هایتان را حفظ کند.