x تبلیغات
omomi

درمان ریشه دندان چیست؟

 اسم دندان و دردهای مربوط به دندان که می آید خیلی از افراد یاد لحظات سختی که بخاطر این مشکل گذرانده اند می افتند. مشکلاتی که در اکثر مواقع مربوط به عصب و ریشه دندان می باشد. مشکلات ایجاد شده در ریشه دندان ناشی از فشار، عفونت و خراب شدن دندان است و باعث می شود دردهای شدیدی در این ناحیه برای فرد بوجود بیاید. متخصص ریشه دندان در رشت اگر در زمان درست به درمان ریشه دندان پرداخته نشود، مشکلات ثانویه همراه با دردهای چند برابری، آسایش فرد را از بین می برد و در انجام امور معمول زندگی ایجاد اختلال می کند. این یک شیوه درمانی در جهت حفظ دندان طبیعی می باشد.

 

درمان ریشه دندان چیست؟

اعصاب و عروق اصلی دندان در یک بافت نرم قرار گرفته است که محل آن کانال های ریشه دندان می باشد. به این بافت نرم در اصطلاح پالپ می گویند و زمانی که دچار مشکلات معمول از جمله عفونت شود، شما نیاز دارید به درمان آن اقدام کنید. در چنین زمانهایی است که پیشنهاد دکتر به شما کمک گرفتن از روش درمان ریشه دندان می باشد.

 

می شود گفت زمانی که دندان فردی درگیر عفونت همراه با پوسیدگی می شود، تنها راه کمک درمان ریشه آن است. این نوع درمان به این طریق انجام می شود که ابتدا دندانپزشک اقدام به خارج کردن بافت خراب از ریشه دندان می کند. سپس باید کانال های ریشه دندان تمیز شوند و حفره های بوجود آمده توسط مواد ویژه پر گردند.

 

معمولا عفونت ایجاد شده در پالپ دندان ناشی از مواردی چون آسیب دیدگی، ترک و شکستگی و پوسیدگی های عمیق می باشد. از نشانه های این عفونت ها می توان به حساسیت دندان به دمای مایعات، خرابی قابل مشاهده دندان، تورم در ناحیه فک و لثه، درد و … اشاره کرد که با مشاهده آنها باید برای درمان ریشه دندان اقدام نمایید.

 

برای درمان از بی حسی موضعی استفاده می شود و میزان موفقیت این روش درمانی بالای ۹۰ درصد ثبت شده است.

 

انواع روش های درمان ریشه

برای درمان ریشه دندان با توجه به شرایط دندان و وضعیت عفونت ایجاد شده، از روش های متفاوتی استفاده می شود که شامل موارد زیر هستند :

 

زمانی که نشانه های مربوط به ایجاد آسیب و عفونت در پالپ موجود در ریشه دندان را مشاهده کردید باید برای درمان ریشه به متخصص مراجعه کنید تا با یکی از این روش ها فرآیند درمان شما به صورت کامل انجام گیرد.

 

درمان ریشه دندان چگونه انجام می شود؟

 

فرآیند درمان ریشه دندان در چند مرحله صورت می گیرد که باید با دقت و مراقبت کامل این مراحل انجام شوند.

 

  • عکسبرداری و رادیوگرافی از دندان

برای تشخیص میزان و سطح آسیب و همچنین تعیین روش مناسب جهت درمان ریشه دندان، متخصص درخواست عکسبرداری و رادیوگرافی دندان را می دهد.

 

  • انجام بی حسی و برداشتن تاج دندان

بعد از اینکه معاینات اولیه انجام شد، با انجام بی حسی موضوعی در فک شما، دندانپزشک اقدام به برداشتن قسمت کمی از تاج دندان می کند و سطح پوسیده به طور کامل برداشته می شود.

 

  • تخلیه پالپ عفونی شده

زمانی که ریشه دندان ظاهر شد، امکان دسترسی دندانپزشک به پالپ عفونی شده وجود دارد و به طور کامل کانال ریشه دندان را از آن تخلیه می کند. توجه به این نکته ضروری است که عروق عصبی پالپ به طور کامل قطع شوند، تا در آینده باعث مشکل و درد برای فرد نشوند.

 

  • تمیز کردن کانال ریشه

زمانی که پالپ به طور کامل خارج شد، باید کانال های ریشه به طور کامل تمیز شوند و برای پر کردن آماده شوند. برای اینکه بصورت کامل کانال تمیز شود با محلول های ویژه، آن را شستشو می دهند. این محلول هم عفونت های باقی مانده را برطرف می کند و هم عاملی برای مقابله با میکروب می باشد.

 

  • پرکردن ریشه دندان

حالا که کانال های ریشه به طور کامل پاکسازی شده اند، دندانپزشک با استفاده از ماده گوتاپرکا، اقدام به پر کردن ریشه دندان می نماید. در نهایت یک پانسمان موقت روی دندان قرار می دهد.

 

با انجام این مراحل، درمان به طور کامل انجام می گیرد و فرد باید بعد از مدتی که پزشک مشخص می کند به طور کامل دندان را پر کند.

 

درمان ریشه مجدد چه موقع انجام می شود؟

در موارد محدودی پیش می آید که به دلایل مختلف از جمله عدم تخلیه کامل ریشه دندان و یا ایجاد عفونت در کانال ریشه دندان، نیاز به درمان مجدد وجود داشته باشد. باید توجه شود که انجام درمان مجدد ریشه دندان، به مراتب سختتر از عصب کشی معمولی است و در مواردی نیاز می شود که فرآیند جراحی اپیکو روی دندان انجام شود.

 

برای اینکه با چنین شرایطی مواجه نشویم و نیاز نباشد درمان مجدد را انجام دهیم، باید به دلایل درمان مجدد که شامل موارد زیر می شود اهمیت بدهیم :

 

  • ایجاد پوسیدگی در دندان عصب کشی شده
  • عدم بهبودی ریشه و کانال ریشه به صورت کامل بعد از انجام درمان ریشه مرحله اول.
  • ایجاد عفونت جانبی جدید.
  • عدم انجام تخلیه کامل پالپ و پاکسازی ریشه دندان

هر کدام از موارد بیان شده، خود منشا و دلایلی دارند. از جمله اینکه ایجاد پوسیدگی در دندان عصب کشی شده بخاطر خطاهای انسانی در زمان عصب کشی اولیه ممکن است ایجاد شود و یا اینکه عدم تشخیص بعضی از کانال های ریشه و شکل پیچیده این کانال ها مانند حالت انحنادار، باعث شود دندانپزشک از عصب آن ناحیه غافل شود.

 

برای تشخیص این مورد نیاز به عکس برداری می باشد تا بتوان از باقی ماندن موارد مشکل ساز در ریشه دندان مطلع شد.

 

ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

اگر به دنبال افزایش ترافیک وب‌سایت‌تان هستید، پیش از هر چیزی، باید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا بتوانید از سلایق و نیازهای کاربران مطلع شوید. وقتی از کلمه کلیدی در سئو صحبت می‌کنیم، منظورمان فقط یک کلمه یا عبارت نیست، بلکه منظورمان عبارت‌ها و سوالاتی است که مخاطب برای یافتن پاسخ سوالاتش یا محصولات و خدمات موردنظرش، از آن‌ها استفاده می‌کند. هر کلمه یا عبارت کلیدی بخش مهمی از هر کمپین بازاریابی محتوا است. فرقی نمی‌کند به دنبال کلمات کلیدی ارز دیجیتال باشید یا کلمات کلیدی انرژی مثبت، در هر صورت، باید ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی را بشناسید. اما چگونه می‌توان از ابزار کلمات کلیدی برای دیده شدن بهره گرفت؟ راه انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو چیست؟برای دریافت ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی اینجا کلیک کنید.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با شبکه مترجمین ایران همراه باشید!

الکسا (Alexa)

الکسا از محبوب‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است . این ابزار می‌تواند با هر ابزار جستجوی کلمات کلیدی دیگری رقابت کند. با استفاده از الکسا، می‌توانید بهترین زاویه را برای بررسی مسائل و خلق محتوای جدید و منحصربه‌فر پیدا کنید. این ابزار سعی دارد غنی‌ترین و قدرتمندترین ابزار جستجو و تحلیل کلمات کلیدی را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

به‌طور خلاصه، این ابزار کمک‌تان می‌کند تا:

  • محتوای موفق و مفید را بشناسید.
  • موضوعات محبوب را شناسایی کنید.
  • محتوای رقیب را بررسی کنید و بهترین محتوایش را بشناسید.
  • شکاف کلمات کلیدی را شناسایی کنید.

تحقیق کلمات کلیدی با الکسا

با استفاده از این ابزار تشخیص کلمات کلیدی، می‌توانید بهترین کلمات کلیدی را برای سئو و تبلیغات به ازای هر کلیک (PPC) پیدا کنید و از این طریق، ترافیک وب‌سایت‌تان را افزایش دهید.

 

به طور خلاصه، با استفاده از این ابزار، می‌توانید

  • کلمات کلیدی‌ای را که رتبه گرفتن در آن‌ها آسان است شناسایی کنید.
  • رقبای‌تان را در حوزۀ سئو شناسایی کنید.
  • کلمات کلیدی را تجزیه‌وتحلیل کنید.
  • ترافیک وب‌سایت‌تان را بررسی و مقایسه کنید.

تحلیل سئو با الکسا

الکسا، مانند بسیاری از ابزارهای تحلیل سئو، به شما کمک می‌کند ترافیک ارگانیک وب‌سایت‌تان را بهینه کنید و رتبۀ وب‌سایت‌تان را در صفحات نتایج جستجوی (SERPها) موتورهای جستجوی مختلف بالاتر ببرید.

به طور خلاصه، با استفاده از ابزار تحیلیل سئو الکسا، می‌توانید:

  • سئوی تکنیکال را بررسی کنید.
  • کلمات کلیدی را پیدا کنید و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید.
  • سئو داخلی را بهینه‌سازی کنید.
  • بک‌لینک‌ها را ارزیابی کنید.
  • ترافیک سایت را تجزیه‌وتحلیل کنید.

شناخت رقبا با الکسا

ابزار تحلیل وب‌سایت الکسا به شما کمک می‌کند در حوزه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ، از رنک (رتبه) و ترافیک وب‌سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPها) گرفته تا بک‌لینک‌ها و کلمات کلیدی، از رقبای‌تان پیشی بگیرید و عملکرد بهتری داشته باشید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید:

  • رفته رفته، از بزرگ‌ترین رقبای‌تان نیز پیشی بگیرید.
  • ترافیک، رتبه و محتوای وب‌سایت‌تان را با رقبای‌تان مقایسه کنید.
  • وب‌سایت رقبای‌تان را با دقت تحلیل کنید و استراتژی‌های‌شان را بشناسید.
  • نقاط ضعف کارتان را بشناسید و سریعاً، برطرف‌شان کنید.

تحلیل مخاطب هدف با الکسا

الکسا ابزاری برای شناخت مخاطب هدف است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید مخاطب‌تان را بشناسید. هیچ‌کدام از نرم‌افزارهای سئو چنین ابزاری را ندارد. در واقع، معمولاً، تحلیل مخاطب را نادیده می‌گیرند. با استفاده از این الکسا، می‌توانید راه‌های جدید و جذاب را برای جذب و حفظِ مخاطب پیدا کنید.

الکسا به شما کمک می‌کند تا نیازهای مخاطب را بشناسید و در نهایت، متوجه شوید چه نوع محتوایی برایش جذاب است. در نتیجه، تحلیل مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد و شما را به سوی خلق محتوای متناسب با نیاز مخاطب هدایت می‌کند.

به طور خلاصه، این ابزار باعث می‌شود:

  • مخاطب هدف‌تان را بشناسید.
  • به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
  • آن‌ها را به سوی خودتان جذب‌شان کنید.
  • آن‌ها را تبدیل به مشتری کنید
  • در نهایت، از رقبای‌تان پیشی بگیرید.

کی‌ورد تول (KeywordTool.io)

کی‌ورد تول ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی است و می‌تواند صدها کلمه کلیدی طولانی را پیرامون هر موضوع به شما پیشنهاد دهد. در واقع، این ابزار عصاره‌ای از کلمات کلیدی پشنهادی گوگل را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نسخۀ رایگان این ابزار می‌تواند ظرف یک ثانیه، بیش از 750 کلمه کلیدی طولانی را به شما پیشنهاد دهد. گوگل تول پرو (Keyword Tool Pro)، نسخۀ پیشرفتۀ گوگل تول، در مقایسه با نسخۀ رایگان این ابزار، کلمات کلیدی بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به‌طور کلی، با استفاده از نسخۀ رایگان و پیشرفتۀ این ابزار، می‌توانید هزاران کلمۀ کلیدی طولانی را بیابید و در تولید محتوا، بهینه ‌سازی موتورهای جستجو، تبلیغات به ازای هر کلیک و دیگر فعالیت‌های مربوط به حوزۀ مارکتینگ از آن‌ها بهره بگیرید.

کی‌ورد پلنر در مقابل کی‌ورد تول

کی‌ورد پلنر ابزاری برای تبلیغ‌کنندگان است و با هدف تولید محتوا یا سئو طراحی و تولید نشده است. درست است که در کی‌ورد پلنر، می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را در مورد رقابت یا میزان جستجو در ماه به دست بیاورید، اما کلمات کلیدی ارزشمندی عایدتان نخواهد شد.از  سئو تصاویر  چه می دانید؟

اگر به دنبال بازاریابی محتوا در سئو هستید، کی‌ورد تول بهترین جایگزین برای گوگل کی‌ورد پلنر است، چرا که کلمات کلیدی طولانی و محبوب را از کاربران مخفی نمی‌کند. در نتیجه، برای تولید محتوا برای وب‌سایت‌تان، می‌توانید با خیال راحت، به سراغ کی‌ورد تول بروید.

 

هاردنر اپوکسی چیست؟

 هاردنر نوعی مخلوط است که برای بالا بردن مقاومت رنگ به کار می‌رود. درواقع، هاردنر اپوکسی به‌عنوان یک واکنش‌دهنده یا شتاب‌دهنده عمل می‌کند که باعث افزایش سختی مواد می‌شود. امروزه، انواع مختلفی از این مخلوط‌ها، با ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف تولید می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع هاردنر اپوکسی و کاربردهای آن‌ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

هاردنر اپوکسی چیست؟

هاردنر اپوکسی‌ها از دو جزء تشکیل شده‌اند: هاردنر و رزین‌های اپوکسی. زمانی که هاردنر با رزین یا همان رنگ پایه ترکیب می‌شود، سختی بالا و مطلوب‌تری را در رنگ ایجاد می‌کند. درواقع، خشک شدن رنگ روی سطح مورد نظر، به دلیل واکنشی است که بین دو جزء رخ داده است. علاوه بر این، هاردنرهای اپوکسی باعث افزایش کیفیت رنگ می‌شوند و خیال شما را تا مدت‌ها از رنگ‌آمیزی مجدد سطح مورد نظر راحت می‌کنند. این ترکیبات علاوه بر آن که می‌توانند به‌عنوان واکنش‌دهنده عمل کنند، در افزایش سرعت واکنش نیز نقش دارند. تولید کننده رنگ  زمانی که هاردنر با رزین اپوکسی ترکیب می‌شود، فرایندی گرمازا رخ می‌دهد و پس از گذشت زمان، ترکیبی با خواص مورد نیاز ایجاد می‌شود.

این مخلوط‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

هاردنرهای اپوکسی‌ نقش مهمی در پایداری رنگ‌ها دارند. رنگی که حاوی این مخلوط نباشد، به‌راحتی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می‌گیرد و تغییر حالت می‌دهد. با اضافه کردن هاردنر به رنگ، امکان واکنش سریع آن با مواد شیمیایی موجود در محیط تا حد زیادی کاهش می‌یابد. همین موضوع باعث افزایش ماندگاری رنگ می‌شود. در اینجا به چند ویژگی دیگر این ترکیب اشاره می‌کنیم:

  • کاربرد هاردنرهای اپوکسی‌ بسیار گسترده است و در صنایع مختلف و همچنین زندگی روزمره به کار می‌روند.
  • این سخت‌کننده باعث افزایش چسبندگی رنگ می‌شود و مقاومت بالایی در آن ایجاد می‌کند.
  • این مخلوط، رنگ را تا حد زیادی در برابر رطوبت، نفوذناپذیر می‌کند. همین موضوع در افزایش ماندگاری رنگ، نقش مهمی دارد.
  • رنگ حاوی هاردنر، سازگاری بیشتری با سطح مورد نظر پیدا می‌کند. درواقع، با استفاده از این مخلوط می‌توانید رنگ مورد نظر را روی انواع مختلفی از سطوح، از چوب گرفته تا فلزات، استفاده کنید.
  • این مخلوط، تا حد زیادی دوام رنگ را بالا می‌برد؛ به‌طوری‌که افراد می‌توانند بدون نگرانی، سطح مورد نظر را شست‌وشو کنند. به همین جهت، کاربرد هاردنر اپوکسی در محیط‌هایی که آلودگی بالاتری دارند، بسیار زیاد است.

انواع هاردنر اپوکسی کدامند؟

می‌توان این سخت‌کننده‌ها را به دو دسته قلیایی و اسیدی تقسیم کرد که در هر دسته، انواع مختلفی از هاردنرها وجود دارند. هر یک از این مخلوط‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند و می‌توانند در موارد مختلفی استفاده شوند. در اینجا به چند مورد از انواع مختلف این سخت‌کننده‌ها اشاره می‌کنیم:

۱.هاردنر انیدرید

شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی این نوع سخت‌کننده را مقاومت بسیار بالای آن در برابر حرارت دانست. این نوع هاردنر می‌تواند به‌خوبی به‌عنوان یک عایق عمل کند. این سخت‌کننده، در تولید تجهیزات الکترونیکی و برقی کاربرد زیادی دارد. علاوه بر این، برای مواد کامپوزیت نیز از این هاردنر استفاده می‌شود. هاردنر انیدرید می‌تواند گازهایی تولید کند که برای تنفس افراد مشکل‌ساز شود؛ اما به ‌طور کلی ترکیبات سمی کمی دارد. از ویژگی‌های مهم این نوع سخت‌کننده می‌توان به مخلوط شدن آسان و ایجاد گرمایش پایین اشاره کرد.

۲.هاردنر فنالامین

این نوع هاردنر می‌تواند مقاومت بسیار بالایی فراهم کند. یک ویژگی خاص این سخت‌کننده این است که در دماهای پایین نیز کارایی خود را از دست نمی‌دهد و به‌خوبی می‌تواند میزان سختی بالایی ایجاد کند. از هاردنر فنالامین، بیشتر در صنعت کشتی‌سازی برای پوشش لوله‌ها و مواد مختلف فلزی استفاده می‌شود.

۳.هاردنر پلی‌آمیدی

مقاومت و چسبندگی بالا، نفوذناپذیری در مقابل آب و انعطاف‌پذیری، از ویژگی‌های این نوع سخت‌کننده است. این هاردنر بیشتر در ساخت‌وساز، صنعت کشتی‌سازی و روکش کف استفاده می‌شود.

۴.هاردنر پلی‌آمینی

هاردنر پلی آمینی به‌عنوان یکی از انواع هاردنر اپوکسی‌های شفاف شناخته می‌شود که برای روکش کف و همچنین در کارخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها به کار می‌رود.

با کاربرد هاردنر اپوکسی بیشتر آشنا شوید.

در بسیاری مواقع، استفاده از هاردنرها ضروری است. بدون یک هاردنر، اپوکسی نمی‌تواند کیفیت مورد انتظار شما را فراهم کند. حتی برخی مواقع، استفاده از رنگ پایه بدون هاردنر امکان‌پذیر نیست. زیرا در این نوع رنگ‌ها، این هاردنر است که باعث خشک شدن رنگ می‌شود. در این شرایط، در صورت اضافه نکردن هاردنر، رنگ به حالت جامد درنمی‌آید. از طرفی، باید توجه داشت نوع مناسب هاردنر را با رنگ مخلوط کنید. یک هاردنر نامطلوب نمی‌تواند سختی مورد انتظار را ایجاد کند. هاردنر اپوکسی‌ها از صنایع سنگین مانند کشتی‌سازی تا استفاده‌های جزئی مانند روکش کف ساختمان یا در چسب مصالح ساختمانی به کار گرفته می‌شوند. امکان استفاده از سخت‌کننده‌ها در مکان‌هایی که دمای پایینی دارند و یا رطوبت بالاست نیز وجود دارد.

میزان ترکیب هاردنر و اپوکسی به چه صورت است؟

نکته بسیار مهمی که در استفاده از هاردنرهای اپوکسی‌ حتما باید به آن توجه کرد، نسبت ترکیب هاردنر و رزین اپوکسی است. شاید در کاربردهای متفاوت، نسبت کمی تغییر کند؛ اما به ‌طور کلی این نسبت یک‌به‌دو است. به این معنا که برای دو واحد رزین اپوکسی، به یک واحد هاردنر نیاز خواهد بود. اگر نسبت بین دو ماده به‌خوبی رعایت نشود، نتیجه می‌تواند متفاوت با چیزی باشد که شما انتظار داشتید. برای مثال اگر هاردنر کمتر از مقدار مورد نیاز باشد، در پایان، یک سطح ژله‌ای نامناسب خواهید داشت یا اگر هاردنر بیش‌از حد استفاده شده باشد، رنگ سفیدک می‌زند.

بند آوردن خون، فعالیت و تغذیه پس از کشیدن دندان

 

بند آوردن خون، فعالیت و تغذیه پس از کشیدن دندان

اگر شما به تازگی کشیدن دندان را تجربه کرده اید به ادامه مطلب توجه فرمایید.

  1. گازی که برای کمک به بند آمدن خون در محل کشیدن دندان قرار داده شده را برای حداقل ١ ساعت با فشار ملایم در محل نگه دارید. کشیدن دندان در رشت در صورتیکه بعد از یکساعت خونریزی شدید وجود داشت، گاز استریل دیگری که از مطب دریافت یا از داروخانه تهیه کرده اید در موضع قرار دهید. برای یک ساعت با فشار ملایم نگه دارید

نکته: در صورت عدم دسترسی به گاز استریل و بعنوان جایگزین میتوانید از چای کیسه ای در محل استفاده کنید. از قرار دادن موادی مانند پنبه، دستمال کاغذی و … بدلیل احتمال الودگی و نیز افزایش خونریزی در موضع جدا خودداری کنید.

اگر تمایل دارید بعد از کشیدن دندان، جایگزینی برای آن قرار دهید بهترین راه، ایمپلنت است. در این مقاله اطلاعات کامل آن را بخوانید ایمپلنت دندان چیست.

۲. پس از کشیدن دندان آب دهان خود و خون خارج شده از جای آن را با شدت قورت ندهید، تف نکنید زیرا باعث مکیدن و بیشتر شدن شدت خونریزی خواهد شد و تا چند ساعت به آرامی آب دهان خود را جمع کرده و بدون تکان دادن عضلات فک آن را خارج کنید یا قورت دهید تا باعث باز شدن رگ و از بین رفتن خون دلمه شده روی زخم نشوید.

۳. محیط دهان و دندان خود را سرد نگه دارید، میتوانید با خوردن بستنی و یا آب سرد به بند آمدن خون کمک کنید.

بعد از کشیدن دندان از موارد زیر برای حداقل ٢۴ ساعت پرهیز کنید:

  • استعمال دخانیات
  • نوشیدنی با نی
  • نوشیدن الکل
  • نوشیدنیهای گاز دار
  • نوشیدن مایعات داغ
  • تخلیه شدید محتویات دهان یا بینی (تف کردن شدید و …)

تغذیه و اقدامات درمان بعد از کشیدن دندان

  1. روز اول کشیدن دندان ازسوپ ولرم، ابمیوه طبیعی(بدون نی) و بستنی تغذیه کنید.
  2. روز بعد از کشیدن شستشوی ملایم با محلول دهانشویه کلرهگزیدین در محل جراحی باید انجام شود. شستشو روزی ٣-۴ مرتبه و به مدت یک هفته باید انجام شود. توجه کنید خصوصا در ۴٨ ساعت اول شستشو بسیار ملایم باید انجام شود. در صورت عدم دسترسی به محلول فوق الذکر میتوانید از اب نمک رقیق (به میزان ١-٢ قاشق شربت خوری نمک در یک لیوان اب) استفاده کنید. استفاده از محلولهای دهانشویه تجاری که برای استفاده روزمره هستند توصیه نمیشود.
  3. مسواک زدن در روز کشیدن و روزهای بعد با احتیاط و ملاحظه نواحی نزدیک به موضع کشیدن باید حتما انجام شود.
  4. بطور معمول بعد از جراحی های دهان و از جمله کشیدن دندان بیماران مانند دندان نهفته درد متوسطی را تا چند روز تجربه میکنند. که اکثرا با مسکن های ضد التهاب نظیر ایبوبرفن تا حدود زیادی تسکین میابد. در بیمارانی مشکلات زمینه ای نظیر بیماریهای قلبی و عروقی و … دارند، مصرف این داروها ممنوع است. و باید با پزشک خود برای مصرف داروی جایگزین مشورت کنند.
  5. در ساعات اولیه پس از کشیدن تا ٢۴ ساعت سرد نگه داشتن موضع میتواند به کاهش تورم و عوارض جراحی کمک شایانی بکند. پس از کمپرس سرد غافل نشوید.

دارو و فعالیت بدنی پس از کشیدن دندان

  1. در صورتیکه برای شما دارو تجویز شده لطفا دقیق و طبق دستور استفاده نمایید.
  2. در ۴٨ ساعت پس از کشیدن دندان از انجام فعالیت بدنی شدید که منجر به بالا رفتن فشار خون میشود پرهیز کنید. و حتی الامکان به خود استراحت بدهید.
  3. در صورتیکه بعد از کشیدن دندان بخیه در محل کشیدن قرار داده شده، از دستکاری بخیه ها خودداری کنید. و در حفاظت از انها کوشا باشید و حتما در تاریخ مقرر شده (معمولا یک هفته بعد بجز موارد خاص) برای چک آپ و برداشتن بخیه ها به مطب مراجعه کنید. دریافت خدمات دندانپزشکی در رشت اینجا کلیک کنید.
  4. برای جلوگیری از عفونت دهان یکی از بهترین راه ها شستشوی دهان با محلول آب و نمک (و البته به آرامی ) است.
  5. کشیدن دندان و خالی ماندن جای آن در دهان شما می تواند باعث بروز مشکلات بسیاری در سلامت دندان شما شود. روش های بسیاری برای جایگزینی دندان شما وجود دارد که بهترین راه کاشت دندان است. از مزایای ویژه این نوع درمان این است که باعث می شود شما دارای جایگزینی همانند دندان طبیعی خود بشوید.

سئو چیست

سئو چیست

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

به عبارت دیگر؛ باید اهمیت ویژه‌ای برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده در گوگل قایل شویم.

فاکتورهای متعددی بر سئو سایت و تعیین جایگاه آن در نتیجه جستجو تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا گرفته تا لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر، همچنین استاندارد بودن ساختار و کدنویسی سایت (تکنیکال) برای موتورهای جستجو بر بهبود سئو سایت ما تاثیرگذار است. اهمیت آموزش سئو با خانوم سین، همه این فاکتورها زمانی ارزشمند و اثربخش هستند که در راستای هدف بزرگتری به نام بهبود تجربه کاربری باشند.

با سرمایه‌گذاری در حوزه سئو، این شانس را خواهیم داشت که در لحظه‌ای مناسب به مخاطب معرفی شویم؛ زمانی‌که به محصول یا خدمات ارائه شده نیاز دارد و به دنبال پاسخ مناسبی برای آن می‌گردد و به دوست مورد اعتماد خود یعنی گوگل رجوع می‌کند.

اعتماد کاربران؛ همان برگ برنده‌ای‌ست که گوگل را به چنین شرکت بزرگی در دنیا تبدیل کرده است. واقعیت این است که؛ به آنچه حاصل از جستجوی خودمان در گوگل است اعتماد بیشتری داریم تا محتوایی که به صورت تبلیغات (بنر، پیامک، ایمیل و …) به دست ما رسیده است.

کسب و کارهای سنتی تصور می‌کنند که برای ورود به فضای بازاریابی دیجیتال، داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند کفایت می‌کند.

یک فروشگاه لباس را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کند ولی در شهری کم جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا یک کوچه فرعی در محله‌ای مسکونی قرار گرفته است. میزان فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه می‌کند همخوانی دارد؟ قطعا نمی‌تواند از تمام پتانسیل‌های خود بهره بگیرد.

همانطور که موقعیت مکانی یک فروشگاه حضوری بر میزان مراجعه و فروش آن تاثیرگذار است، برای یک سایت اینترنتی حضور در نتایج جستجو و کسب جایگاه در عبارات کلیدی اهمیت خواهد داشت و برای تحقق این مهم به یک چیز نیاز داریم؛ سئو.

چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟

افرادی که به تازگی با سئو آشنا می‌شوند معمولا با سوالاتی منطقی روبرو می‌شوند که درک اهمیت سئو و نیاز گوگل به آن را دشوار می‌کند. سوالاتی مانند:

مگر نه اینکه گوگل از هوش مصنوعی بهره می‌برد؟ هزاران مهندس نخبه را گرد هم آورده و سال‌هاست که برای بهبود الگوریتم‌ها و ارائه بهترین پاسخ به کاربر تلاش می‌کند؟ پس چرا هنوز قادر به تشخیص محتوای ارزشمند نیست؟ چرا برای کسب جایگاه باید استانداردهای سئو را در سایت خود رعایت کنیم؟

فراموش نکنیم که؛ هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه رتبه‌بندی آنها برای نمایش به کاربر نیز اهمیت بالایی دارد.

صفحه اول نتایج جستجو حداکثر 10 سایت را به کاربران پیشنهاد می‌دهد و هر سایتی که در رتبه بالاتری باشد شانس بیشتری برای جلب توجه کاربر و افزایش بازدید خواهد داشت. در نتیجه؛

تجربه کاربری؛ کلیدواژه‌ای است که گوگل تاکید زیادی بر آن دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست. فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند.

سایت‌ها و صفحات زیادی در سطح وب وجود دارند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کرده‌اند ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند! چرا که به جنبه‌های دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر داده‌اند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و فروش بیشتری کسب می‌کنند.

مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

سئو یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو، یک مسابقه است که موفقیت در آن فرآیندی زمانبر، پیچیده و مستمر است. تکنیک‌ها و روش‌های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام می‌توانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند ولی زمانی اثربخشی لازم را دارند که در مسیری درست و با هدفی مشخص اجرا شوند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:

 

1- سئو تکنیکال

پیش از شروع فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا، به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی تجربه کاربری، نشانه‌گذاری استاندارد (Schema) برای درک بهتر ربات‌ها از ماهیت صفحه، بهینه سازی سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می‌نامیم.

2- بازاریابی محتوا

موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است. البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخ‌گویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.

فعالیت‌هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب‌گذاری و دسته‌بندی موضوعی، لینک‌سازی داخلی و … را می‌توان بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست.

3- لینک سازی هدفمند

فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم. فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت ما رخ می‌دهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت.

در حوزه‌هایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، حقوق و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت یک انسان (Your Money Your Life) سروکار دارند؛ کیفیت محتوا و سئو تکنیکال کافی نیست. برای آموزش چگونه سایت خود را سئو کنیم اینجا کلیک کنید. اینجا فاکتور دیگری به اسم اعتبار، تخصص و اعتماد (E-A-T) اهمیت خواهد داشت. در واقع اینکه محتوا را چه کسی منتشر کرده است حتی از اینکه با چه کیفیتی ارائه شده مهم‌تر است.

در سایر حوزه‌ها مثل شرکت‌های خدماتی، فروشگاه‌های اینترنتی یا مجلات خبری و سرگرمی؛ تمرکز بر ارائه محتوای با کیفیت در بستری استاندارد می‌تواند ما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت‌های قدیمی‌تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستیم.

0- استراتژی سئو

استراژی یعنی، مشخص کنیم که چه کارهایی را نباید انجام دهیم! پیش از آنکه سایتی طراحی کنیم، محتوایی تولید کنیم یا حتی برای افزایش اعتبار سایت خود هزینه کنیم باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه‌گذاری در حوزه سئو چیست.

شاخص‌های کلیدی ارزیابی عملکرد (KPI) برای هر کسب و کاری متفاوت است، مثلا برای یک فروشگاه اینترنتی افزایش فروش و جذب مشتریان جدید مهمترین معیار موفقیت است ولی برای یک شرکت بازرگانی تعداد تماس‌هایی که در روز با تیم مشاوره گرفته می‌شود. از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است.

 

لوازم مورد نیاز برای نقاشی ساختمان با پیستوله

 یکی از هیجان انگیزترین و کاربردی‌ترین شیوه‌های رنگ آمیزی، «نقاشی ساختمان با پیستوله» است. پیستوله یا تفنگ رنگ پاش به دلیل افزایش سرعت عملیات نقاشی، رنگ آمیزی راحت گوشه‌ها، یکنواختی در پاشش رنگ استفاده می‌شود. این وسیله با یک مکانیزم پاششی کار می‌کند که رنگ را روی دیوار اسپری می‌کند.

نحوه عملکرد پیستوله به مدل آن بستگی دارد. در بازار دو نوع پیستوله به فروش می‌رسند که شامل مدل‌های برقی و بادی هستند.  خرید رنگ ساختمانی در تهران  اگر شما یکی از این مدل‌ها را خریداری کرده‌اید اما نحوه نقاشی ساختمان با پیستوله را بلد نیستید! ما به شما آموزش‌های لازم را در این مقاله ارائه می‌دهیم.

 

لوازم مورد نیاز برای نقاشی ساختمان با پیستوله

قبل از شروع کار ابتدا باید وسائل لازم برای نقاشی دیوارها با پیستوله را آماده کنید:

  • رنگ
  • سطل
  • عینک ایمنی
  • ماسک تنفسی
  • نوار چسب نقاشی
  • قلمو
  • سینی رنگ
  • همزن رنگ
  • آب

آموزش نقاشی ساختمان با پیستوله

مراحل رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان با پیستوله به ترتیب زیر هستند:

 

1- رنگ خود را آماده کنید

رنگ را مطابق با سبک دکوراسیون ملک خود انتخاب کنید. اگر سبک طراح داخلی شما مدرن است، به سراغ رنگ‌های خنثی و روشن مانند خاکستری، سفید و کرمی بروید. از رنگ‌های شاد نیز می‌توانید برای نقاشی اتاق خواب‌ها استفاده کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که مقدار رنگ را باید مطابق با ابعاد دیوارهای خود انتخاب کنید.

 

 

2- رنگ را با آب رقیق کنید

هنگامی که ابعاد اتاق را اندازه گیری کردید، رنگ خود را در یک سطل کوچک بریزید، سپس با حدود 10 درصد آب رقیق کنید. این کار نحوه استفاده از رنگ را بسیار ساده‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا بتوان از پیستوله اسپری به خوبی استفاده کرد. پس از اضافه کردن آب، دوباره با استفاده از همزن رنگ را با هم مخلوط کنید. آب یا رنگ بیشتری اضافه کنید تا زمانی که از قوام آن راضی باشید. رنگ نباید خیلی آبکی یا خیلی غلیظ شود.

 

3- لبه‌ها را با نوار چسب بپوشانید

قبل از نقاشی ساختمان با پیستوله، قسمت‌هایی از دیوار را که نمی‌خواهید رنگ بر روی آنها اعمال شود را با نوار چسب بپوشانید. لبه‌ها مربوط به نواحی اتصال پنجره یا درب به دیوار هستند. باید نوار را در چند لایه به صورت نواری در لبه‌ها اعمال کنید. با این کار رنگی که از پیستوله به صورت پاششی بیرون می‌آید، این نواحی را آغشته به خود نمی‌کند.

4- رنگ را داخل پیستوله بریزید

هنگامی که به قوام رنگ مورد نظر خود رسیدید، رنگ را در پیستوله بریزید و عملیات رنگ آمیزی را شروع کنید. مطمئن شوید که نازل تفنگ در جهتی است که می‌خواهید دیوار را رنگ کنید. نازل را به صورت مستقیم روی دیوار بگیرید. نباید سر نازل به سمت پایین یا بالا باشد. در پشت پیستوله یک پیچ نیز وجود دارد که عرض پاشش ر مشخص می‌کند. اگر عرض دیوار زیادی است، پیچ را باز کنید تا پاشش رنگ با عرض بیشتر انجام شود.


5- نقاشی ساختمان با پیستوله را شروع کنید

پیستوله را در دست بگیرید، دیوار را از یک طرف به طرف دیگر اسپری کنید. یادتان باشد از وسط دیوار شروع نکنید. مهم است پیستوله را به صورت یکنواخت در تمامی دیوار حرکت دهید تا رنگ به خوبی در همه جا پخش شود. از کل بازوی خود برای اسپری کردن استفاده کنید، نه فقط مچ دست! اگر از مچ دست خود کار بکشید، بعد از چند دقیقه خسته می‌شوید و در مچ دست خود احساس درد خواهید کرد.

 

6- از برس هم استفاده کنید

هنگامی که دیوارها را اسپری کردید، از یک قلم مو برای رنگ آمیزی لایه اول استفاده کنید. همچنین از رنگ مستقیم استفاده کنید، نه از رنگ رقیق شده‌ای که برای پیستوله به کار بردید. مقداری از رنگ را در سینی بریزید و شروع به غلتاندن کنید. سپس قلمو را به مقدار مناسب آغشته به رنگ کنید. رنگ روی قلمو نباید خیلی کم یا خیلی زیاد باشد. سپس از یک طرف دیوار نقاشی را شروع کنید.

 

7- لایه دوم را بزنید

هنگامی که اولین لایه رنگ شما خشک شد، سراغ لایه دوم بروید. مراحلی که برای لایه اول طی کردید را برای لایه دوم نیز به کار ببرید. ابتدا از پیستوله استفاده کنید و تمامی گوشه‌ها و کنج‌ها را به همراه بدنه اصلی دیوارها رنگ کنید. در این مرحله باید خودتان تشخیص دهید که آیا به قلمو نیاز دارید یا خیر. در بیشتر موارد به قلمو نیازی نخواهید داشت و نقاشی ساختمان با پیستوله برای لایه دوم کفایت می‌کند.

در زمان رنگ کاری ساختمان با رنگ پاش باید نکات مهم زیر را در خاطر نگه دارید:

  • داشتن تهویه مطبوع در فضا مهم است زیرا گرد غبار و بوی رنگ ممکن است باعث مشکل در تنفس به ویژه افراد دارای آلرژی شوند.
  • بهتر از پنجره های منزل یا محل کار خود باز کنید و از ماسک تنفسی مخصوص استفاده کنید (ماسک معمولی مناسب نیست).
  • اگر برای بار اول است که رنگ آمیزی با پیستوله را انجام می‌دهید، حتماً روی یک تکه چوب، فلز یا مقوا تمرین کنید.
  • قبل از شروع نقاشی ساختمان با پیستوله باید ابتدا مشکلات دیوار مانند ناهمواری‌ها، رطوبت، ترک، کپک و غیره را برطرف کنید.
  • برای تغییر قدرت و حجم رنگ خروجی از پیستوله می‌توانید با استفاده از پیچ پشتی تغییرات لازم را اعمال کنید.
  • رنگ را به اندازه دو سوم مخزن پیستوله پر کنید. سپس از محکم بودن درب رنگ پاش مطمئن شوید.
  • نازل پیستوله باید به اندازه 12 تا 24 سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد. فاصله کمتر یا بیشتر از این مقدر کیفیت کار را پایین می‌آورد.
  • تفنگ رنگ پاش را در جهت‌های مختلف و به صورت افقی یا عمودی حرکت دهید. حرکت دورانی باعث عدم یکنواختی در رنگ آمیزی می‌شود.

 

تلویزیون سونی X90J

 تلویزیون سونی X90J سایز 65 اینچ یکی از تلویزیون های 2021 سونی می باشد. این تلویزیون با مدل X9000J و X900J نیز در بازار شناخته می شود اما مدل درست و دقیق آن X90J می باشد. این تلویزیون برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم کاملا مناسب است. تلویزیون سونی X90J یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 4K سونی در سال 2021 می باشد. 

برای خرید تلویزیون کجا بریم؟  این تلویزیون در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X9000H است که در سال گذشته بسیار محبوب و پر فروش بود. تلویزیون X90J با مدل کامل XR-65X90J وارد کشور ایران می شود و مونتاژ کشور مالزی می باشد. این محصول فرقی با تلویزیون سونی X90SJ ندارد و تنها تفاوت آن ها رنگ پایه می باشد که با توجه به نیاز و سلیقه خود می توانید یکی از این دو تلویزیون را انتخاب نمایید. تلویزیون X90J دارای کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش LED می باشد. تلویزیون LED سونی 65X90J دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED است و از پنل VA برخوردار می باشد. سونی به کمک تکنولوژی Local Dimming از نوع Full Array LED نور پس زمینه صفحه نمایش را کنترل و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. این تلویزیون دارای تکنولوژی XR Contrast Booster 5 برای بهبود کنتراست تصاویر و صحنه ها بخصوص صحنه های تاریک می باشد و باعث واقعی تر شدن آنها می شود. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند.

متاسفانه این تلویزیون توانایی کاهش رفرش ریت به 60 هرتز را ندارد و برای نمایش محتوا با فریم ریت پایین به صورت نرم افزاری تعداد فریم ها را افزایش و آن را با سرعت 120 هرتز نمایش می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Triluminos Pro و Live Color طیف گسترده ای از رنگ ها را تولید و باعث واقعی تر شدن تصاویر و صحنه ها می شود. تلویزیون 4K سونی 65X9000J مجهز به پردازشگر تصویر Cognitive Processor XR است. این پردازشگر قدرتمند نسل جدید پردازشگر های سونی است که کیفیت تصویر و صدا را همانند مغز انسان پردازش می کند و عملکرد فوق العاده ای دارد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد.

سونی در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و به کمک تکنولوژی Dual database processing و هزاران داده تصویری که در دیتابیس خود دارد، نویز تصاویر را از بین می برد و تصاویری شفاف و کاملا واضح در اختیار شما قرار می دهد حتی وقتی که محتوای شما 4K نیست. همچنین به کمک تکنولوژی XR Super Resolution عناصر موجود در تصویر را تشخیص داده و بافت آنها را به صورت جداگانه بهبود می بخشد تا شما شاهد تصاویری بسیار با کیفیت باشید و جزئیات تصاویر بیشتری را مشاهده کنید.

این تلویزیون مجهز به تکنولوژی XR Smoothing نیز می باشد و رنگ ها و تصاویر گرادینت (به اصلاح شیب رنگ) را کاملا صاف و یکدست نمایش می دهد و از بند بند شدن آنها جلوگیری می کند به این ترتیب هنگام تماشای آسمان یا غروب خورشید شما شاهد تصاویر بسیار با کیفیتی خواهید بود. سونی به کمک تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا آنالیز و بهبود می بخشد تا شما شاهد صحنه های واقع گرایانه تری باشید.

این محصول از تکنولوژی HDR برخوردار است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کند. سونی به کمک تکنولوژی XR HDR Remaster عمق، کنتراست و رنگ اشیاء و عناصر موجود در محتوای HDR را بهبود داده و تصاویر خارق العاده ای تولید می کند. این تلویزیون دارای 2 پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش محتوای 4K@120Hz را دارد. همچنین از تکنولوژی VRR و ALLM نیز پشتیبانی می کند که البته ارائه نسخه نهایی تکنولوژی VRR به آینده موکول شده است. این تلویزیون از تکنولوژی Nvidia G-Sync نیز پشتیبانی می کند و برای اتصال به کامپیوتر با کارت گرافیک شرکت انویدیا کاملا مناسب است. این تلویزیون برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series X گزینه بسیار خوبی می باشد. تلویزیون 65X90J دارای سیستم صوتی 2.2 کاناله و آکوستیک از نوع Acoustic Multi-Audio می باشد. بلندگوهای این تلویزیون در مجموع از توان خروجی 20 وات برخوردار هستند و کیفیت صدای خوبی دارند.

سونی به کمک تکنولوژی Dolby Audio و Dolby Atmos کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود می بخشد و به کمک تکنولوژی DTS Digital Surround صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین به کمک تکنولوژی 3D Surround Upscaling صدای هر چیزی را به صورت فراگیر مجازی پخش می کند تا لذت تماشای تلویزیون دوچندان شود. این تلویزیون مجهز به تکنولوژی Voice Zoom 2 نیز می باشد و صدای دیالوگ ها و گفتگو ها را تقویت می کند.

این محصول دارای تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room & User Position Compensation می باشد و صداها را با توجه به موقعیت بیننده و ابعاد و شرایط محیط تنظیم و تقویت می کند تا در هر شرایطی بهترین کیفیت صدا را تجربه نمایید. تلویزیون هوشمند سونی 65X90J دارای سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری Google TV می باشد که برخی از فروشگاه ها سیستم عامل این تلویزیون را به اشتباه Google TV اعلام می کنند. در واقع گوگل تی وی پوسته و رابط کاربری می باشد و اگر وارد تنظیمات تلویزیون شوید، سیستم عامل اندروید نسخه 10 را مشاهده می کنید. گوگل تی وی رابط کاربر پسند تری از نظر ظاهری دارد و سرعت و عملکرد آن نیز بهتر می باشد و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین هماهنگی بهتری با دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) دارد و لذت کار کردن با آن بیشتر است. این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند است و از دستورات و جستجوی صوتی پشتیبانی می کند. همچنین دارای میکروفون داخلی است و شما می توانید حتی بدون استفاده از ریموت کنترل و تنها با گفتن "Hey Google" بسیاری از کارها را تنها با صدای خود انجام دهید. سونی برای حفظ حریم خصوصی شما یک دکمه فیزیکی برای خاموش و روشن کردن میکروفون داخلی تلویزیون در زیر لوگوی سونی تعبیه نموده است که می توانید بسته به نیاز خود از آن استفاده کنید.

این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید از طریق دستیار صوتی گوگل، لوازم خانگی هوشمند و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل نمایید. این محصول دارای کروم کست (Chromecast) داخلی است و قابلیت اتصال به موبایل هوشمند اندرویدی و iOS را نیز دارد. https://sony-co.com/showpost/51/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%7C-%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86شما علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا از موبایل روی تلویزیون، می توانید صفحه نمایش موبایل خود را نیز روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون منتقل و مشاهده کنید. 

 

آیا من هم می‌توانم دندان‌هایم را لمینت کنم؟

 

چکیده مطلب

امروزه افراد زیادی برای اصلاح طرح لبخند خود به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، حتماً در خصوص انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند بررسی‌هایی داشته‌اید و اگر در بین آنها به لمینت نیز برخورد کرده‌اید، احتمالاً تمایل دارید تا مزایا و معایب این روش را به نسبت دیگر روش‌های مشابه بدانید.
پس در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید.برای دریفت خدمات لمینت دندان در رشت اینجا را کلیک کنید.

آیا من هم می‌توانم دندان‌هایم را لمینت کنم؟

به طور کلی لمینت کاربردهای زیادی داشته و می‌تواند برای افراد زیر گزینه مناسبی باشد:

  1. افرادی که نیاز به اصلاح اندازه و فرم دندان‌های خود دارند.
  2. کسانی که دندان‌های به شدت بدرنگ و یا لکه دار دارند.
  3. افرادی که دارای مشکلاتی از جمله لب پر شدگی، شکستگی و یا ترک خوردگی هستند.
  4. کسانی که دندان‌های ساییده شده‌ای دارند.
  5. کسانی که دندان‌های فاصله دار دارند.
  6. کسانی که به صورت بسیار جزئی دارای دندان‌های نامرتب هستند.

آیا لمینت تنها با هدف زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

باوجوداینکه اصلاح طرح لبخند و ظاهر دندان‌ها از مهم‌ترین اهداف لمینت است، اما این روش ترمیمی و زیبایی می‌تواند فواید دیگری نیز داشته باشد.
متقارن سازی لبخند، درمان دیاستم یا فاصله بین دندان‌ها و درمان شکستگی‌های دندانی از دیگر موارد مهمی می‌باشند که با کمک لمینت رفع خواهند شد.

فواید لمینت دندان

 

از فواید این روش می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. درخشان‌تر و سفیدتر کردن دندان‌ها
  2. تغییر رنگ پرکردگی‌های بزرگ دندان
  3. ترمیم لب پر شدگی ها، ترک خوردگی‌ها و شکستگی‌های دندانی
  4. اصلاح اندازه دندان‌ها
  5. فرم دهی دندان‌ها
  6. رفع لکه‌های روی دندان‌ها

5 مزیت لمینت دندان

در ادامه شما را با مزایای این روش آشنا می‌کنیم:

  1. مزیت شماره 1: درخشش دندان و لبخند سفید همیشگی

    نوشیدن قهوه، خوردن غذاهای رنگ‌دار و یا کشیدن سیگار، به مرور زمان و طی سال‌ها بر روی رنگ‌دانه دندان شما تأثیر گذاشته و باعث ایجاد لکه‌های نامطلوب زرد یا قهوه‌ای بر روی دندان می‌شوند. روش‌های خانگی سفید کردن دندان و یا انجام جرم گیری و بلیچینگ توسط دندانپزشک، درمان‌هایی برای پاک‌سازی جرم، بازسازی و سفید کردن مینای دندان می‌باشد. البته توجه داشته باشید که تغییر رنگ دندان شما به‌مرورزمان، موضوعی اجتناب‌ناپذیر است.
    اما اگر به دنبال یک راه ساده برای درخشش لبخند خود و ماندگاری سفیدی دندان‌های خود هستید، انجام لمینت سرامیکی، راهی مناسب برای شماست. به نقل از مؤسسه ملی بهداشت (NIH) ،ونیر‌های سرامیکی، مقاومت زیادی در برابر رنگ پذیری دارد؛ بنابراین شما دیگر مجبور به داشتن نگرانی در مورد تغییر رنگ دندان‌هایی خود تا مدت طولانی نیستید.
  2. مزیت شماره 2: رفع ایرادات جزئی زیبایی دندان

    اغلب اوقات دندانپزشک پس از بررسی و معاینه دهان و دندان شما، برای رفع مشکلات اساسی بی نظمی دندان‌ها، قرارگیری دندان در موقعیت مناسب، اصلاح شکل ساختاری و ناهنجاری‌های فک به شما توصیه کرده است که تحت درمان ارتودنسی و یا جراحی فک قرار بگیرید. اما در نظر داشته باشید که انجام این درمان‌ها مستلزم صرف زمان زیاد و هزینه‌های گزاف می‌باشد.
    امروزه با روش‌های نوین دندانپزشکی زیبایی، ایرادات جزئی زیبایی دندان مانند: فاصله بین دندان‌ها (دیاستما)، شکستگی‌های جزئی و لکه‌های تیره ایجاد شده روی دندان به کمک ونیرهای دندانی قابل درمان است. توجه داشته باشید که این روکش‌ها هرگز نمی‌توانند مشکلات اساسی شکل و ساختار دندان و دهان شما را پوشش دهند، پس ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند، جهت بررسی بیشتر به متخصص ارتودنسی نیز مراجعه کنید. اما اگر دندانپزشک معالج، تشخیص می‌دهد که شما کاندیدای مناسبی برای انجام لمینت سرامیکی و یا ونیر کامپوزیت دندان هستید، پس بهتر است هر چه سریع‌تر اقدام کنید.
  3. مزیت شماره 3: بازسازی مینای آسیب دیده‌ی دندان

    اگرچه مینای طبیعی دندان شما بسیار قوی و مستحکم است، اما باز هم امکان آسیب آن وجود دارد. شاید هرگز به این موضوع دقت نکرده باشید که شما با مسواک زدن بیش از حد دندان، خوردن غذا و نوشیدنی‌های اسیدی، به مینای دندان خود آسیب می‌زنید. علاوه بر این اسید معده در افرادی که دچار بیماری رفلاکس معده هستند، به مینای دندان آسیب می‌زند. این موضوع موجب نگرانی از بابت سلامت دهان و دندان خواهد بود. البته خوشبختانه مینای آسیب دیده دندان قابل بازسازی است. به گفته آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا، ونیرهای دندانی یک درمان عالی برای آسیب و فرسایش مینای دندان و بازسازی زیبایی طبیعی دندان می‌باشد.
  4. مزیت شماره 4: داشتن دوام و ماندگاری بالا

    در صورتی که نصب لمینت بر روی دندان‌های شما توسط یک دندانپزشک متخصص و دارای مهارت انجام شده باشد، می‌توانید در نظر داشته باشید که ماندگاری لمینت دندان شما می‌تواند بیش از 15 سال نیز باشد. البته باید بدانید که اگر نکات مراقبتی و توصیه‌های دندانپزشک خود را به درستی رعایت نکنید، ماندگاری و دوام لمینت را کاهش داده‌اید. دوام کامپوزیت دندان رشت بیشتر است یا لیمنت دندان؟
  5. مزیت شماره 5: مشاهده فوری نتیجه درمان

    یکی دیگر از مزیت‌های لمینت این است که می‌توانید بلافاصله از داشتن دندان‌های زیبای خود لذت ببرید و نیازی به سپری کردن دوره نقاهتی ندارد.

تحصیل افراد شاغل و ارائه راهکار کاربردی

 

تحصیل افراد شاغل و ارائه راهکار کاربردی 

وقتی شغل داشته باشید برای شما تحصیل کمی سخت خواهد بود چون باید سرکلاس های درسی حاضر شوید و وقت خود را به درس خواندن اختصاص دهید. معمولا افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، همیشه با یک دغدغه بزرگ مواجه هستند و آن نیز این است که چگونه هم کار کنند و هم ادامه تحصیل دهند، بهترین پیشنهاد دانشگاه ویژه شاغلین است. 

اگر شما نیز به فکر اشتغال در زمان تحصیل هستید بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید تا بتوانید تصمیم درستی در این باره بگیرید.

از دوستان و خانواده کمک بگیرید.

رتودنسی زود بازده کسب نتیجه 3الی6 ماه مناسب همه سنین

بلیغ

اولین و مهمترین گام طرح نمودن این موضوع با خانواده است. این کار می تواند چند مزیت بزرگ داشته باشد. اول اینکه خانواده و دوستان شما به این موضوع آگاه خواهند شد که شما زمان کمتری را برای گذراندن با آنها دارید. بنابراین بعد از مدت زمانی از حضور کمرنگ شما در جمع های خود ناراحت نخواهند شد.

 

دوم اینکه با مطرح نمودن این موضوع برای خانواده شما خواهید توانست از مشورت و نظرات آنها استفاده نمایید. به جز این موضوع نیز بهتر است با افرادی که پیش از این در چنین شرایطی قرار گرفته اند صحبت نموده و از نظرات آنها استفاده نمایید.

 

همچنین در صورتی که خانواده با کار شما مخالف باشند، شما خواهید توانست با ایجاد تعادل میان کار و مطالعه آنها را قانع نمایید که می توانید از پس هر دو به خوبی بر بیایید.

 

با کارفرمای خود صحبت کنید.

این موضوع می تواند به شما کمک بزرگی نماید. اغلب کارفرمایان از افزایش تحصیلات و مهارت های کارکنانشان حمایت می کنند. بنابراین بهتر است با مطرح نمودن این مسئله با کارفرمایتان، این شانس را به خود بدهید که برنامه کاری منعطف تری داشته باشید.

 

اغلب کارفرمایان در چنین شرایطی حجم کاری را کاهش می دهند و برای شما مرخصی های بیشتری در طول سال در نظر می گیرند. به هر حال، حتی اگر شما تحصیلات خود را با هزینه و تلاش های خودتان ادامه می دهید، کارفرمای خود را نسبت به برنامه و اهداف خود مطلع کنید.

 

البته این قضیه همیشه درست نخواهد بود و ممکن است مجبور شوید از میان کار یا تحصیل یکی را انتخاب کنید. در این صورت با اهداف مورد نظر خودتان پیش بروید و بهترین تصمیم را بگیرید که به پیشرفت شما کمک کند.

 

بر زمان خود کنترل بیشتری داشته باشید.

شاید به نظر برسد ایجاد تعادل میان کار و درس بسیار سخت بوده و نتوانید از پس آن برآیید اما به شما اطمینان می دهیم در صورتی که برنامه ریزی دقیق و صحیحی داشته باشید خواهید توانست کار را پیش برده و به هیچ کدام نیز لطمه ای وارد نکنید.

 

این برنامه می تواند شامل تمامی وجوه زندگی شما شود به طور مثال می توانید از زمان های رفت و آمد و حضور در سرویس های حمل و نقل عمومی برای مرور درس های خود استفاده نمایید. همچنین با کاهش زمان وب گردی که یکی از بزرگترین عوامل هدر رفت زمانی در حال حاضر محسوب می شود می توانید کمک به سزایی به بالانس نمودن وضعیت شغلی و تحصیلی خود نمایید.

 

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید.

 به گزارش پارس ناز در اغلب افراد روش های مطلوب و کارآمد مطالعه و زمان هایی که فرد تمرکز و قدرت فهم بیشتری دارد متفاوت است. از این رو با دقت به ویژگی های شخصیتی خود برنامه مطالعه خود را به درستی تنظیم نمایید تا بتوانید بهترین بهره وری را از آن کسب کنید.

 

محدوده مطالعه برای خودتان مشخص کنید.

یک محدوده زمانی و مکانی مناسب برای مطالعه خود مشخص نموده و این مطلب را به خانواده نیز اطلاع دهید. این موضوع می تواند باعث شود تا در زمان های تعیین شده خانواده زمان کمتری را از شما درخواست نمایند و شما را با کتابهایتان تنها بگذارند.

 

در صورتی که قادر نیستید مکان مناسب و دنجی را برای مطالعه خود در منزل بیابید می توانیم کتاب خوانه های عمومی و یا سالن مطالعه دانشگاه را به شما پیشنهاد نماییم.

 

برای خود هم مطالعه پیدا کنید.

یکی از روش هایی که می تواند به شما کمک بسزایی نماید یافتن هم مطالعه است. یافتن دوستاهایی به صورت حقیقی و یا مجازی که اهداف مشترک و روش مشترکی با شما دارند می تواند کمک کند تا راه را برای ادامه مسیر خود هموار نمایید و انگیزه و قدرت کافی برای ادامه مسیر را از آنها بگیرید.

چگونه سئوکار شویم؟

 

معنی سئوکار چیست؟

همانطور که می دانید موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتیجه ممکن را در پاسخ به جستجوی کاربرانشان به آن ها ارائه کنند؛ به همین دلیل صفحات مختلف وب سایت ها را بر اساس معیارهای مختلف بررسی کرده و برای آن صفحات مطابق با عبارات کلیدی مربوطه، امتیاز و رتبه تعیین می کنند.

بنابراین هر وب سایتی که بتواند بیشتر از سایرین خود را با معیار های موتورهای جستجو مطابق سازد، شانس بیشتری برای نمایش در رتبه های برتر نتایج جستجو و درنتیجه افزایش ورودی ارگانیک خواهد داشت.

یک سئوکار سایت ساجده گودرزی  با تمامی معیارهایی که موتورهای جستجو جهت امتیاز دهی به سایت ها بکار می برند آشنایی دارد و می تواند با انجام تغییرات روی سایت، آن را مطابق با آن معیارها بهینه سازی کند و رتبه و جایگاه سایت را در صفحه نتایج جستجو (SERP) افزایش دهد.

مهارت های لازم برای سئوکار

برخی از افراد گمان می کنند کارشناس سئو فقط یک محتوا نویس است و متاتگ های HTML سایت را بهینه سازی می کند، درصورتی که این یک باور اشتباه است و یک سئوکار به مهارت های زیادی نیاز دارد تا بتواند وظایفش را نحو به احسن انجام دهد.

در واقع بهترین سئوکاران افرادی هستند که در زمینه های مختلف بازاریابی دیجیتال مهارت داشته باشند. مهارت‌های اصلی سئو مانند تولید و سئو محتوا و سایر مهارت های بازاریابی دیجیتال مانند نوشتن و طراحی وب نیز از مهارت های لازم برای یک سئو کار محسوب می شوند.

برخی از مهارت های کلیدی سئوکار ها:

  • یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجو بالا
  • آشنایی با زبان HTML
  • سئو محتوا (کجا و چگونه کلمات کلیدی را به محتوا اضافه کنیم)
  • توانایی طراحی محتوای تصویری (عکس و ویدیو)
  • توانایی نوشتن محتوای تبلیغاتی
  • مشخص کردن صفحات کلیدی و لینک سازی برای آن ها
  • درک کافی از ساختار سایت و سئو فنی
  • آشنایی با الگوریتم های موتورهای جستجو و تغییرات آن ها
  • توانایی کار با ابزار های تحلیل سئو مانند سرچ کنسول

شرح وظایف سئوکار

شرح وظایف سئوکار بسته به اینکه فرد برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کند یا به صورت فریلنسری روی یک پروژه کار می کند متفاوت است، اما وظایف سئوکار سایت در اکثریت قریب به اتفاق پست های کارشناس سئو به شرح زیر است:

  • تدوین استراتژی تولید محتوا مطابق با استراتژی های بازاریابی شرکت، برای قرار گیری در نتایج برتر موتورهای جستجو.
  • تحقیق کلمات کلیدی مطابق با استراتژی های تعیین شده.
  • تعیین اهدافی که نشان دهنده بهبود فعالیت های بازاریابی باشند.
  • ارتباط موثر با سایر متخصصان بازاریابی برای همسو کردن اهداف.
  • ایجاد محتوای جذاب و با کیفیت، از جمله پست های وبلاگ و لندینگ پیج ها.
  • بروزرسانی محتواهای وب سایت.
  • لینک سازی داخلی و خارجی مناسب.
  • تحلیل عملکرد وب سایت در سئو از طریق سرچ کنسول و سایر ابزار های سئو.
  • ارائه توصیه های فنی سئو به توسعه دهندگان وب سایت.

چگونه سئوکار شویم؟

سئوکار بودن مستلزم این است که به طور مداوم مهارت های خود را بروز کنید و از پیشرفت های تکنولوژی همیشه مطلع باشید. شما می توانید این کار را با خواندن وبلاگ های سئو، بازاریابی اینترنتی و اطلاع از تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو، به ویژه الگوریتم های گوگل انجام دهید. همچنین باید زمان و انرژی خود را برای ایجاد استراتژی های لینک سازی، سرمایه گذاری کنید.

در ادامه روش هایی که می توانید از طریق آن ها به یک سئوکار ماهر تبدیل شوید را ذکر خواهیم کرد:

توسعه مهارت ها

تبدیل شدن به متخصص سئو در حالت ایده آل به دو چیز نیاز دارد: مهارت تولید محتوا و مهارت تحلیلی. اکثر متخصصان سئو امروزه یکی از آن ها را دارند و دیگری را توسعه می دهند. کارشناسان سئو نویسندگان ماهر و خلاقی هستند. برای کسانی که در حرفه سئو هستند داشتن پیشینه نویسندگی قوی، مفید است؛ زیرا بهینه سازی محتوا به گونه ای که گوگل و مخاطبان آن را درک کنند نیاز به خلاقیت دارد.

درک عملکرد موتورهای جستجو

همانطور که گفته شد موتورهای جستجو برای رتبه بندی و امتیاز دادن به صفحات مختلف وب، الگوریتم هایی دارند. شما باید جهت سئوکار سایت شدن با الگوریتم های مختلف و نحوه عملکرد آن ها آشنا شوید و بدانید چه مواردی را مثبت و چه مواردی را منفی در نظر می گیرند.

علاوه بر آن سه مفهوم مهم درمورد عملکرد موتورهای جستجو وجود دارند که شما باید در مورد آن ها تحقیق کرده و اطلاعات کافی را به دست آورید:

  1. Crawl: به خزیدن ربات های موتورهای جستجو جهت بررسی محتوا گفته می شود.
  2. index: به قرار گیری محتوای یک سایت در فهرست دیتابیس گوگل جهت نمایش به کاربران گفته می شود.
  3. Page Rank: ارزش یک صفحه بر اساس معیارهایی که موتورهای جستجو به آن ها اهمیت می دهند.

آشنایی با ابزارهای سئو سایت

ابزارهای زیادی برای سئوکاران وجود دارند که برخی از آن ها بسیار کاربردی می باشند.برای آموزش سئو تصاویر اینجا کلیک کنید. بهترین این ابزارها توسط گوگل ارائه می شوند، مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس که بهتر است هر سئوکار با نحوه کار کردن با این ابزار ها و استخراج و تحلیل اطلاعاتی که توسط آن ها ارائه می شوند آشنایی کامل داشته، بخصوص تسلط بر سرچ کنسول مهارتی بسیار مهم برای یک سئوکار سایت محسوب می شود.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد