x تبلیغات
omomi

راه های تشخیص رنگ روغنی

 رنگ آمیزی ساختمان و دیوار های داخلی آن کار چندان سختی نیست و حتی اگر مهارت این کار را نداشته باشید، با مطالعه نحوه اجرای انواع رنگ های ساختمانی می توانید با کمی دقت، این کار را انجام داده و خودتان رنگ آمیزی دیوار های داخلی خود را به عهده بگیرید اما قبل از رنگ آمیزی دیوار و خرید رنگ در تهران باید بدانید که رنگ ابتدایی آن چیست.
همانطور که میدانید رنگ های ساختمانی به دو دسته رنگ های پایه آب و پایه نفت تقسیم می شوند. 
رنگ روغنی، رنگ پایه نفت است و دو رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک، پایه آب هستند.
برای اینکه رنگ آمیزی دیوار داخلی ساختمان خود را دوباره انجام دهید، در قدم اول باید تشخیص دهید که رنگ زمینه دیوار شما از چه نوعی رنگ روغنی است یا رنگ پایه آب .

اگرچه اکثر رنگهای مورد استفاده در خانه از نوع رنگ پایه آب و رنگ اکریلیک هستند ، اما همیشه ایده خوبی است که یک آزمایش را انجام داده و تعیین کنید که رنگ روغن است یا نه. به این ترتیب، وقت و پول خود را هدر نمی دهید
تشخیص رنگ زمینه دیوار قبل از اجرای رنگ آمیزی جدید برای آن بسیار اهمیت دارد.اگر بدانید هر نوع رنگ ساختمانی را نمی توانید روی رنگ دیگری اجرا کنید، حتما این موضوع را جدی بگیرید.

اگر این کار را انجام ندهید و برای مثال رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک را روی رنگ روغنی استفاده کنید از نقاشی ساختمان خود نتیجه نخواهید گرفت و پول و زمان خود را هدر خواهید داد. برای پیشگیری از از این موضوع باید در ابتدا تشخیص دهید که رنگ زمینه دیوار شما چیست.

راه های تشخیص رنگ روغنی


 

توجه به اطلاعات قوطی رنگ باقی مانده


اگر قوطی رنگ قبلی ساختمان شما باقی مانده به آن نگاهی بیندازید. این راحت ترین راه است از روی قوطی رنگ متوجه میشوید که رنگ شما پایه آب است یا رنگ روغنی است.
روش های مختلفی برای فهمیدن اینکه آیا رنگ پایه شما از نوع رنگ روغنی است یا نه وجود دارد. رایج ترین راه خراشیدن رنگ و همچنین استفاده از استون یا الکل است.



تشخیص رنگ روغنی با آزمایش چسبندگی و خراشیدن رنگ


اگر یک قوطی رنگ دارید که نمی دانید رنگ روغنی است یا رنگ پایه آب، می توانید با استفاده از آن یک وسیله کوچک غیر ضروری را اندکی رنگ کنید. بگذارید یک شب این وسیله در هوای آزاد خشک شود. روز بعد سعی کنید آن را با ناخن خود خراش دهید. رنگی که استفاده کردید اگر از نوع رنگ روغنی باشد، به راحتی خراشیده نمی شود.


تشخیص رنگ روغنی با آزمایش الکل یا استون


استفاده از استون رایج ترین راه تشخیص رنگ روغنی است. برای این کار باید یک پارچه یا پنبه را به استون آغشته کرده و ناحیه ای را که می خواهید بدانید رنگ روغنی است یا خیر، مالش دهید. اگر پارچه ای که به استون آغشته کرده اید رنگی می شود یا رنگ آن محل نرم می شود، رنگ شما پایه آب است.در غیر این صورت اگر محل مورد نظر شما سفت بماند و هیچ اتفاقی نیفتد، این رنگ از نوع روغنی است.

همه چیز در مورد جراحی دندان عقل نهفته

 

همه چیز در مورد جراحی دندان عقل نهفته

جراحی دندان عقل در رشت نهفته اگرچه وحشتناک به نظر می‌رسد، درد و مشکلات ناشی از جراحی به مراتب کمتر از درد و مشکلات دندان عقل نهفته است. در حقیقت بیش از ۵۰% دندان های عقل به روش جراحی یا غیر جراحی کشیده می‌شوند. کشیدن دندان عقل و جراحی دندان عقل نهفته جزء وظایف دندانپزشکان عمومی و یا جراحان فک و صورت است.

روش جراحی

پس از بی‌حسی با انجام یک برش به دندان عقل نهفته دسترسی ایجاد شود. ممکن است لازم باشد استخوانی که بر روی دندان عقل نهفته قرار دارد با دستگاه برش برداشته شود.

وقتی جراح به دندان عقل دسترسی پیدا کرد تصمیم می گیرد که آیا باید دندان عقل را چند تکه کند یا نه. تقسیم دندان به چند بخش، باعث کاهش صدمات وارده به فک می شود.

بعد از خارج کردن دندان عقل در محل برش چند بخیه زده می‌شود. اگر از نوع غیرقابل جذب باشند لازم است بعد از یک هفته بخیه‌ها کشیده شوند. اما در صورتی که قابل جذب باشند نیازی به کشیدن ندارند و بعد از چند هفته محو می شوند.

قبل از انجام جراحی دندان عقل باید عکس رادیولوژی دهان و دندان داشته باشید.

پس از جراحی ممکن است خونریزی بند نیاید که در این صورت باید دندانپزشک خود را مطلع کنید. در صورتی که برای شما دارو تجویز شده باشد به موقع و سر وقت آن‌ها را مصرف کنید.

استفاده از کمپرس یخ در روز جراحی و کمپرس گرم در روزهای بعد به کاهش تورم و درد کمک می کند.در چند روز اول باید از رژیم غذایی نرم استفاده کنید تا به محل جراحی فشاری وارد نشود.

رعایت بهداشت دهان و دندان پس از جراحی

 

از فردای جراحی می‌توانید از روش معمول بهداشت دهان خود استفاده کنید. مخصوصاً موقع مسواک زدن مراقب باشید زخم جراحی آسیب نبیند. از دستگاه‌های کمکی مانند آکواجت برای بالا بردن سطح بهداشت دهان و دندان خود می‌توانید استفاده کنید. با نشت خونابه از محل زخم، باکتری های دهان فعال شده، ترکیبات موجود در خونابه را به مواد بد بو تبدیل می کنند. همچنین ممکن است مزه بدی احساس کنید که برای برطرف کردن این دو مشکل، از دهانشویه دارای زینک و پراکسید هیدروژن می توانید کمک بگیرید.

اهمیت Keyword Research و تاثیر آن بر سئو

 

اهمیت Keyword Research و تاثیر آن بر سئو

کلمه کلیدی راهی برای ارتباط با کاربران دنیای مجازی است. امروزه بیش از نیمی از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند؛ این یعنی شما می‌توانید با این شبکۀ جهانی، به بیش از سه میلیارد انسان دسترسی داشته باشید. گسترده بودن شبکۀ اینترنت، باعث رواج دیجیتال مارکتینگ و تکنیک‌های مربوط به آن در سرتاسر دنیا شده است. تحقیق کلمه کلیدی و آنالیز آن به شما نشان می‌دهد کمپانی‌تان به چه چیزی معروف است، همچنین مشخص می‌کند ترافیک خالص سایت‌تان از کجا نشات می‌گیرد؛ پس می‌توان گفت یکی از پایه‌ای‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است و هیچ‌وقت اهمیت خود را از دست نمی‌دهد. این اهمیت زمانی پررنگ‌تر می‌شود که به این نکته توجه داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب و استفاده مناسب از کیوردها باعث می‌شود رتبه بهتری در نتایج گوگل داشته باشید و علاوه بر ورودی بیشتر برای سایت خود، اعتبار بیشتری هم نزد مخاطبان آنلاین خود پیدا کنید.

 

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

  • گام اول: تمامی زوایا را مطالعه و بررسی کنید

اولین قدم در آموزش تحقیق کلمات کلیدی، کسب اطلاعات کافی دربارۀ کسب‌وکاری است که می‌خواهید برای آن تولید محتوا کنید. مطالعه در این زمینه به شما کمک می‌کند تا حد و مرزی برای فکر کردن و ایده‌پردازی نداشته باشید و ذهنتان منعطف‌تر باشد. برای این کار می‌توانید با مشتریان خود صحبت کنید و نظراتشان را جویا شوید، سعی کنید خود را به جای مشتریان احتمالی‌تان بگذارید. همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی پیگیر نظرات کاربران و انتقادها و پیشنهاداتشان باشید.

  •  گام دوم: اهداف خود را مشخص کنید

برنامه‌ریزی همیشه با مشخص کردن هدف شروع می‌شود. ابتدا بهتر است مشخص کنید که ماموریت برند شما چیست. آیا می‌خواهید مخاطبان بیشتری جذب کنید؟ یا می‌خواهید در مدت مشخصی افزایش فروش داشته باشید؟ یا شاید هم ماموریت دیگری مد نظرتان باشد. پاسخ این سوالات به شما کمک می‌کند تا هدف خود را مشخص کنید و بتوانید کلمه کلیدی مناسب را برگزینید و در نتیجه  استراتژی مناسبی برای سئوی سایت در نظر بگیرید.

  • گام سوم: لیستی از موضوعات مرتبط تهیه کنید

فضای کلی کسب‌وکار را در نظر نگیرید؛ سعی کنید موضوعات کلی را به تاپیک‌های جزیی‌تر تقسیم کنید و روی هر کدام جداگانه وقت بگذارید. برای مثال اگر می‌خواهید برای یک فروشگاه کفش مردانه تولید محتوا کنید، می‌توانید آن را به زیرشاخه‌های رسمی، کژوال، کوه‌نوردی، کار و… تقسیم کنید.

  • گام چهارم: لیستی از کلمات کلیدی کوتاه تهیه کنید (focused keywords)

از متداول‌ترین روش‌ها برای این کار روش طوفان فکری (brainstorming) است. کافی است از همکاران، مدیران بخش‌ها یا حتی کارفرمای خود بخواهید هر کلمه کلیدی مرتبطی که به ذهنشان می‌رسد را با شما در میان بگذارند.

  • گام پنجم: از ابزار تحقیق کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید

ابزارهای مناسب برای این کار را در قسمت قبل توضیح دادیم. دقت کنید که هر ابزار روش استفاده و کارکرد مخصوص خودش را دارد. از هرکدام به‌جا و درست استفاده  کنید.

  • گام ششم: قصد و نیت کاربر را در نظر بگیرید
    دلایل مختلفی برای جستجو در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) وجود دارد. برخی به دنبال اطلاعات جدید هستند، بعضی‌ها می‌خواهند درستی مطلبی را چک کنند، عده‌ای به دنبال محصولی برای خرید هستند و… . برای اینکه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید بهتر است از نیت کاربر خود مطلع باشید.
  • گام هفتم: به دنبال کلمات کلیدی طولانی (longtail keywords) مرتبط بگردید.

همان‌طور که اشاره شد، کلمات کلیدی طولانی، دقیق‌تر به یک موضوع اشاره می‌کنند و با این‌که میزان جستجوی کمتری دارند، نرخ تبدیل‌شان بالاتر است و درصد موفقیت بیشتری دارند. بهتر است در یک محتوا به هر دو گروه کلمه کلیدی توجه شود. 

  • گام هشتم: از رقیبان خود غافل نشوید

اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست که دنیای ما، دنیای رقابت است. برای این‌که رنکینگ سایت خود را بالا نگه دارید باید حواستان به رقبایتان باشد. بررسی محتوای سایت‌های رقیب می‌تواند شما را با لغاتی که پتانسیل کلمه کلیدی شدن را دارند ولی به آن‌ها توجهی نشده، آشنا کند. لغاتی که سختی آن‌ها پایین است و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را رنک اول کنید.

نحوه استفاده از چک لیست سئو

 

نحوه استفاده از چک لیست سئو

ما این چک لیست را به بخش هایی تقسیم کرده ایم که قسمت های اصلی سئو را شامل می شود: اصول اولیه، تحقیق کلمات کلیدی، سئو تکنیکال، سئو داخلی، محتوا و فاکتورهای سئو خارجی.

در صورتی که بر روی سئو سایت شما کار شده است این موارد چک لیست بررسی کنید تا مطمئن شوید تا همه موارد به خوبی در سایت شما رعایت شده است.

با این حال، ما همچنین می دانیم که همه وب سایت ها فرصت برای بهبود دارند و اطمینان داریم که حداقل چند مورد از این چک لیست را پیدا خواهید کرد که از آنها غافل شده اید.

برخی از این نکات ممکن است به شما مربوط نباشد، اما دانستن آن برای شما مفید است!

از طریق چک لیست سئو پیش بروید، این موارد را در سایت خود چک کنید، مشکلات را برطرف کنید. شما زمانی در سئو موفق خواهید بود که در از رقبای خود در رتبه بهتر پیشی بگیرید، باید مطمئن شوید که بیشتر این نکات را پوشش می دهید که به این موفقیت برسید.

چک لیست اصول اولیه سئو

اگر شما اصول اولیه سئو را در سایت خود پیاده سازی نکردید، شما باید به سختی تلاش کنید تا بتوانید برای پوزیشن های بهتر رتبه بندی شوید.

نکات زیر برای درست کار کردن یک سیستم لازم است و مبانی اجرای یک استراتژی سئو  موفقیت آمیز را تشکیل می دهند.

1. نصب و تنظیم  Bing Webmaster Tools

با موتور جستجوی بینگ آشنا هستید؟ کاربران زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که در کنار گوگل از بینگ هم استفاده می‌ کنند. حتی ممکن است به جای گوگل، از بینگ استفاده کنند! نظرتان چیست که در موتور جستجوی بینگ هم رتبه خوبی داشته باشید و ترافیک خوبی را از طریق آن جذب کنید؟ برای چنین کاری باید Bing Webmaster Tools را تنظیم کنید. در واقع برای آن که بتوانید صفحات سایت خود را در نتایج جستجوی بینگ قرار دهید، باید حتماً این بخش را تنظیم کنید تا بینگ بتواند صفحات مختلف سایت شما را مورد ایندکس و رتبه بندی قرار دهد.

2. نصب و استفاده از Google Search Console 

 

Google search console ابزار مهمی است که دیدگاه ارزشمندی را در مورد عملکرد سایت فراهم می کند و همچنین داده های زیادی را ارائه می دهد که می توانید با استفاده از آن ها، ترافیک و میزان دیده شدن در سرچ ارگانیک (impression) سایت خود را رشد دهید (بهتر کنید).

این ابزار مهم به شما این امکان را می دهند تا ترم های جستجو و کلمات کلیدی ای را که کاربران از طریق آن ها سایت شما را در SERP پیدا می کنند، sitemap ها را سابمیت می کنند و crawl error ها را شناسایی می کنند را مشاهده کنید.

 

اگر چنین سیستمی را برپا نکرده اید ، همین الان انجام دهید و بعدا از ما تشکر کنید.

 

3. نصب و استفاده از Google Analytics

بدون داشتن اطلاعات صحیح، شما نمی توانید تصمیمات درستی بگیرید.

Google Analytics یک ابزار تحلیلی رایگان در زمینه مارکتینگ است. آنالیتیکس این امکان که را به شما می دهد تا داده هایی را در مورد تعداد بازدیدکنندگان سایت، این که چه افرادی هستند و چطور با سایت تعامل داشته اند، مشاهده کنید.

این چک لیست همه چیزهایی را که لازم است در مورد این ابزار به عنوان یک راهنمای مبتدی بدانید، از جمله نحوه راه اندازی آن و گزارش های مفید، را به شما منتقل خواهد کرد. اما مطمئنا، یک استراتژی سئو موفقیت آمیز را بدون آن نمی توانید اجرا کنید.

برای اینمه بتوانید داده ها بهتر تحلیل و بررسی کنید نیاز است که Google Analytics و Google Search Console را به یکدیگر متصل کنید.

4. نصب و تنظیم یک پلاگین سئو (اگر از Wordpress استفاده می کنید)

اگر از WordPress به عنوان CMS خود استفاده می کنید، باید یک پلاگین سئو نصب و تنظیم کنید تا سایت خود را از طریق آن بهینه کنید.

اگر از CMS بجز WordPress استفاده می کنید، با برنامه نویس خود صحبت کنید تا ببینید که آیا نیاز به نصب یک پلاگین یا ماژول اختصاصی سئو دارید یا اینکه ویژگی های مورد نیاز شما فراتر از چنین محدوده هایی است.

یکی از محبوب ترین پلاگین های سئو Shopify SEO است.

5.sitemap  را ایجاد و submite کنید

هدف از sitemap این است که به موتورهای جستجو کمک کند تا تصمیم بگیرند که کدام صفحات باید crawl شوند و نسخه canonical هر یک، کدام است.

به بیان ساده، این لیستی از URL ها می باشد که محتوای اصلی سایت شما را مشخص می کند تا اطمینان حاصل شود که crawl و ایندکس می شود.

خرید رنگ ترافیکی

 

رنگ‌های مورد استفاده در مقاصد ترافیکی

رنگ‌های مورد استفاده در مشخص کردن مسیرها و علائم زمینی ترافیکی عبارتند از لایه ای نازک از مواد ترکیب شده. این فصل به توضیح رنگ‌های ترافیکی محلول در آب و محلول در حلال خواهد پرداخت. مهره های صیقلی در حین استفاده به سطح رنگ اضافه می‌شوند  تا به هنگام شب باز تابندگی داشته باشند.

رنگ‌های ترافیکی : نکاتی در مورد محوطه های پارکینگ

 با استفاده از نوع صحیح رنگ ترافیکی، نمای محوطه پارکینگ خود را  حرفه‌ای کنید. استفاده از ابزار صحیح از جمله استنسیل بتن و دستگاه خط کشی ، باعث می‌شود کار شما همان‌گونه که می‌خواهید حرفه‌ای و ماهرانه به نظر برسد.

شما می‌توانید تجربه مشتریان خود را با ایجاد پارکینگ‌هایی بهبود بخشید که محل‌های توقف در آن به وضوح مشخص شده‌اند. از ماشین محاسب رنگ ما استفاده کنید. می‌توانید هزینه رنگ را با پاسخ دادن به چند سؤال در مورد نیازهای خط کشی خود مشخص نمایید.

آنچه در مورد تمامی تجهیزات از اهمیت برخوردار است این است که نیازی به استخدام فردی ندارید که این کار را برای شما انجام دهد. شما می‌توانید این کار را خود انجام داده و به نتیجه‌ ای دست یابید که گویی کار توسط یک متخصص انجام شده است.

رنگ ترافیکی

دستورالعمل در مورد اینکه چه رنگی مورد استفاده قرار گیرد و نوع آن احتمالاً توسط دولت تعیین می‌گردند. سطحی را که در حال رنگ زدن آن هستید نیز در نظر بگیرید. زمان خشک شدن، مواد تشکیل دهنده سطح جاده و دوام، تمامی تدابیر لازم در ارتباط با انتخاب رنگ توسط شما هستند.

شما می‌توانید از میان رنگ‌های با پایه آب ، با پایه روغن و رنگ‌های خط کشی با درجه تجاری که در قوطی‌های اسپری به فروش می‌رسند، انتخاب کنید و هر یک از این محصولات از ویژگی‌هایی برخوردار است که با نیازهای شما تناسب خواهد داشت. انتخاب رنگی که در مقابل کم رنگ شدن مقاوم بوده و با دوام است باعث می‌شود محوطه پارکینگ شما از علامت گذاری وا‌ضحی برخوردار گردد و هدایت خودرو توسط مشتریان شما آسان‌تر صورت پذیرد.

مهره های شیشه ای به منظور بازتاب نور مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهره های شیشه ای را با رنگ ترافیکی مخلوط کرده و در محوطه‌هایی مورد استفاده قرار دهید تا بدین ترتیب نیازهای خاص برای راهنمایی بیشتر مشتریان و سایر آمد و شد‌ها برآورده شوند.

رنگ جاده‌ای AK تولیدی ما، خطوطی واضح را با پرداختی ماندگار فراهم می‌دارد. رنگ را در درجه حرارت‌های 60 یا بالاتر از آن که برای حداقل 24 ساعت بارندگی وجود نداشته باشد ،مورد استفاده قرار دهید .

خرید رنگ ترافیکی

خرید رنگ ترافیکی

 

رنگ‌های مورد استفاده در مقاصد ترافیکی

رنگ‌های مورد استفاده در مشخص کردن مسیرها و علائم زمینی ترافیکی عبارتند از لایه ای نازک از مواد ترکیب شده. این فصل به توضیح رنگ‌های ترافیکی محلول در آب و محلول در حلال خواهد پرداخت. مهره های صیقلی در حین استفاده به سطح رنگ اضافه می‌شوند  تا به هنگام شب باز تابندگی داشته باشند.

رنگ‌های ترافیکی : نکاتی در مورد محوطه های پارکینگ

 با استفاده از نوع صحیح رنگ ترافیکی، نمای محوطه پارکینگ خود را  حرفه‌ای کنید. استفاده از ابزار صحیح از جمله استنسیل بتن و دستگاه خط کشی ، باعث می‌شود کار شما همان‌گونه که می‌خواهید حرفه‌ای و ماهرانه به نظر برسد.

شما می‌توانید تجربه مشتریان خود را با ایجاد پارکینگ‌هایی بهبود بخشید که محل‌های توقف در آن به وضوح مشخص شده‌اند. از ماشین محاسب رنگ ما استفاده کنید. می‌توانید هزینه رنگ را با پاسخ دادن به چند سؤال در مورد نیازهای خط کشی خود مشخص نمایید.

آنچه در مورد تمامی تجهیزات از اهمیت برخوردار است این است که نیازی به استخدام فردی ندارید که این کار را برای شما انجام دهد. شما می‌توانید این کار را خود انجام داده و به نتیجه‌ ای دست یابید که گویی کار توسط یک متخصص انجام شده است.

رنگ ترافیکی

دستورالعمل در مورد اینکه چه رنگی مورد استفاده قرار گیرد و نوع آن احتمالاً توسط دولت تعیین می‌گردند. سطحی را که در حال رنگ زدن آن هستید نیز در نظر بگیرید. زمان خشک شدن، مواد تشکیل دهنده سطح جاده و دوام، تمامی تدابیر لازم در ارتباط با انتخاب رنگ توسط شما هستند.

شما می‌توانید از میان رنگ‌های با پایه آب ، با پایه روغن و رنگ‌های خط کشی با درجه تجاری که در قوطی‌های اسپری به فروش می‌رسند، انتخاب کنید و هر یک از این محصولات از ویژگی‌هایی برخوردار است که با نیازهای شما تناسب خواهد داشت. انتخاب رنگی که در مقابل کم رنگ شدن مقاوم بوده و با دوام است باعث می‌شود محوطه پارکینگ شما از علامت گذاری وا‌ضحی برخوردار گردد و هدایت خودرو توسط مشتریان شما آسان‌تر صورت پذیرد.

مهره های شیشه ای به منظور بازتاب نور مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهره های شیشه ای را با رنگ ترافیکی مخلوط کرده و در محوطه‌هایی مورد استفاده قرار دهید تا بدین ترتیب نیازهای خاص برای راهنمایی بیشتر مشتریان و سایر آمد و شد‌ها برآورده شوند.

رنگ جاده‌ای AK تولیدی ما، خطوطی واضح را با پرداختی ماندگار فراهم می‌دارد. رنگ را در درجه حرارت‌های 60 یا بالاتر از آن که برای حداقل 24 ساعت بارندگی وجود نداشته باشد ،مورد استفاده قرار دهید .

خرید رنگ ترافیکی

مزایا و معایب تحصیل در ترکیه برای متقاضیان ایرانی

مزایا و معایب تحصیل در ترکیه برای متقاضیان ایرانی

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در ترکیه برای متقاضیان ایرانی موقعیت جغرافیایی ترکیه و مشابهت دین و فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه با ایرانی هاست. نزدیکی جغرافیایی، شباهت های زبانی با بخشی از کشور، سهولت در رفت و آمد، آداب و رسوم و همچنین دین مشابه، کار مهاجرت را برای متقاضیان ایرانی راحت تر کرده است.

  • در زمان های نه چندان دور کشور ترکیه برای متقاضیان ایرانی کشور ارزانی بود و حتی امروز نیز با کاهش ارزش پول ایران این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه و مناسب است.
  • هزینه های تحصیل در برخی دانشگاه های خصوصی ترکیه به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی را می توان به عنوان معایب تحصیل پزشکی در ترکیه محسوب کرد. گرچه این موضوع بیشتر به کاهش ارزش پول ملی ایران برمی گردد.

مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه های ترکیه

تحصیل در دانشگاه های معتبر و جهانی ترکیه مزیت های فراوانی از جمله اعتبار و ارزش مدرک این دانشگاه ها در جهان را در پی دارد. بسیاری از دانشگاه های ترکیه همکاری های علمی با دانشگاه های آمریکا، اروپا و کانادا دارند. از جمله این دانشگاه ها دانشگاه آنکارا، دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه کوچ و دانشگاه آتاتورک را می توان نام برد. متقاضیان با دو تا سه ترم تحصیل در این دانشگاه ها می توانند تحصیل خود را در دانشگاه های برتر آمریکا و اروپا ادامه دهند.

  • در بررسی مزایای تحصیل در ترکیه مورد تأیید بودن بسیاری از دانشگاه های ترکیه از نظر وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران را می توان نام برد.
  • از جمله مزایای تحصیل در ترکیه انتقال دانشجویان مستعد و واجد شرایط به دانشگاه های کشورهای آمریکا، اروپا، روسیه و چین بر اساس سیستم اراسموس می باشد.

تحصیل پزشکی در ترکیه

مشکلات دانشجویان ایرانی در ترکیه

از معایب تحصیل در ترکیه و مشکلات دانشجویان ایرانی در ترکیه تحصیل رایگان فقط با دارا بودن مدرک مهارت زبان ترکی و تسلط به این زبان می باشد. فراگیری زبان ترکی برای دانشجویان ایرانی تا حدودی دشوار است، هر چند فراگیری این زبان در مقایسه با زبان های آلمانی و فرانسوی راحت تر است. دانشجویان ایرانی به شرطی می توانند در دانشگاه های دولتی و کم هزینه ترکیه تحصیل کنند که با زبان ترکی آشنایی داشته باشند.

  • دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه را دارند و فاقد مدرک مهارت زبان ترکی و آشنایی با زبان ترکی استانبولی می باشند، می توانند در دوره های آمادگی زبان ترکی در کالج های زبان ترکیه شرکت کنند و با کسب مدرک زبان ترکی لازم تحصیل در دانشگاه های ترکیه را شروع کنند.
  • بالا بودن شهریه دانشگاه های انگلیسی زبان در مقایسه با دانشگاه های ترکی زبان از دیگر مشکلات دانشجویان ایرانی در ترکیه محسوب می شود.
  • پذیرش در دانشگاه های دولتی به شرط دارا بودن مهارت زبان ترکی، بالا بودن هزینه اجاره در شهرهای بزرگ و کمبود خوابگاه های دانشگاه های دولتی از دیگر مشکلات دانشجویان ایرانی در ترکیه است.

شرایط پذیرش در دانشگاه های ترکیه

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید در آزمون های ورودی مختلف بر اساس نوع رشته و دانشگاه شرکت کنند و نمره لازم را اخذ کنند. از مهم ترین آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه که تقریباً بیشتر متقاضیان باید در آن شرکت کنند، آزمون یوس YOS است. این آزمون شامل دو مرحله می باشد که مرحله اول مربوط به آزمون ریاضی و هوش و مرحله دوم مربوط به ارزیابی سطح زبان ترکی است.

تلویزیون 2021سونی4k مدل 75X95J

 تلویزیون سونی X95J سایز 75 یکی از بهترین تلویزیون های 2021 سونی محسوب می شود و برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن، تماشای فیلم و همچنین استفاده خانگی و معمولی کاملا مناسب است. این تلویزیون در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X9500H است که در سال گذشته معرفی شده بود. تلویزیون سونی X95J دارای کیفیت تصویر فورکی و صفحه نمایش ال ای دی می باشد. تلویزیون فورکی سونی 75X95J مجهز به پردازشگر جدید و هوشمند سونی یعنی Cognitive Processor XR می باشد. این پردازشگر وظیفه پردازش صدا و تصویر را به عهده دارد و اینکار را شبیه به عملکرد مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر قدرتمند به کمک تکنولوژی Dual database processing دیتابیسی از هزاران داده تصویری مختلف در اختیار دارد و به کمک این داده ها کیفیت تصاویر را افزایش و بهبود می دهد. سونی به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را کاهش می دهد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد تا از تماشای آنها لذت ببرید. 

. این تلویزیون توانایی نمایش بازی های 4K با سرعت 120 هرتز را دارد و بهترین تجربه بازی را در اختیار شما قرار می دهد. تلویزیون ال ای دی سونی 75X95J دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED است و از پنل VA برخوردار می باشد. سونی به کمک تکنولوژی Local Dimming از نوع Full Array LED نور پس زمینه این تلویزیون را کنترل می کند و کنتراست تصویر بسیار خوبی ارائه می دهد. این تلویزیون توانایی تولید رنگ های تیره و عمیق را دارد و به لطف تکنولوژی X-Wide Angle زاویه دید خوبی در اختیار شما قرار می دهد. این تلویزیون برای محیط های تاریک و کم نور گزینه خوبی می باشد. این محصول بر خلاف سایز کوچک تر خود، از تکنولوژی X-Anti Reflection برخوردار است و برای محیط های روشن و پر نور نیز گزینه بسیار خوبی است و بازتاب نور محیط در صفحه نمایش را کاهش می دهد

. تلویزیون اسمارت سونی 75X95J مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه 10 می باشد و امکانات هوشمند بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. متاسفانه برخی از سایت ها و فروشگاه ها سیستم عامل این تلویزیون را گوگل تی وی (Google TV) اعلام می کنند که اشتباه است. گوگل تی وی در واقع رابط کاربری است که سونی در تلویزیون های اندرویدی 2021 خود مورد استفاده قرار داده است. این رابط کاربری علاوه بر ظاهر جدید و مدرن، امکانات هوشمند بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و با دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) هماهنگی بیشتری دارد و لذت کارکردن با تلویزیون اندرویدی را دوچندان می کند. این تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند است و دارای میکروفن داخلی می باشد و از دستورات صوتی و جستجوی صوتی نیز پشتیبانی می کند. خود تلویزیون نیز دارای میکروفون داخلی است و شما حتی بدون استفاده از ریموت کنترل و تنها با گفتن "Hey Google" نیز می تواند بسیاری از کارها را به کمک صدای خود انجام دهید. سونی برای حفظ حریم خصوصی شما یک دکمه فیزیکی برای خاموش و روشن کردن میکروفون داخلی تلویزیون نیز در پشت تلویزیون تعبیه نموده است که می توانید بسته به نیاز خود از آن استفاده کنید

این تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) پشتیبانی می کند و شما می توانید به کمک دستیار صوتی گوگل، لوازم خانگی هوشمند و خانه هوشمند خود را مدیریت و کنترل نمایید. این محصول دارای کروم کست (Chromecast) داخلی است و شما را از خرید جداگانه آن بی نیاز می سازد. این تلویزیون قابلیت اتصال به موبایل های هوشمند اندرویدی و iOS را دارد و شما علاوه بر به اشتراک گذاری محتوا از موبایل روی تلویزیون، می توانید صفحه نمایش موبایل خود را نیز به کمک برنامه Google Home روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون منتقل و مشاهده کنید

تلویزیون 75X95J مجهز به سیستم صوتی 2.2.1 کاناله آکوستیک (Acoustic Multi-Audio) است و صداها را از صفحه نمایش و درست از جایی از تصویر که اتفاق می افتند، پخش می کند. این سیستم صوتی شامل 2 بلندگوی 10 واتی Mid Range و 2 بلندگوی 10 واتی Tweeter و 1 ساب ووفر 10 واتی است و در مجموع از توان خروجی 50 وات برخوردار می باشد. سونی به کمک تکنولوژی Dolby Atmos و Dolby Audio کیفیت صدای خروجی این تلویزیون را بهبود می بخشد. همچنین به کمک تکنولوژی DTS Digital Surround صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد.

برای خرید تلویزیون کجا بریم؟

بهترین روش‌ها برای تمیز کردن دیوار که باید بدانید

 هرچند شما مرتبا کف خانه خود را تمیز می‌کنید و فر‌ش‌های خود را جاروبرقی می‌کشید، اما آخرین بار کی دیوارها را تمیز کردید؟

با توجه به اینکه هر روز به دیوارها تکیه می‌کنیم، آن‌ها را لمس می‌کنیم و وسایل مختلفی را روی آن‌ها نصب می‌کنیم، تمیز نگه داشتن دیوارها به اندازه تمیز کردن سایر سطوح منزل اهمیت دارد.

علاوه بر این، با گذشت زمان دیوارهای رنگ‌شده لکه‌ها، اثر انگشت و گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند که باعث می‌شود ظاهر دیوار کدر و کثیف شود. برای حفظ ظاهر تازه نقاشی شده دیوار، دیوارهای خود را مرتبا پاک کنید. دیوارها، با توجه به نوع پوشش و رنگ خود، باید با مناسب‌ترین شیوه ممکن تمیز شوند. قبل از اینکه تمیز کردن دیوار را به برنامه روزانه تمیزکاری خود اضافه کنید.

نحوه تمیز کردن دیوار رنگ لاتکس

بهترین روش برای شستن دیوارهای رنگ شده با رنگ لاتکس، استفاده از آب گرم و یک تمیز کننده همه کاره غیرساینده است. یک اسفنج تمیز را در آب فرو کنید، سپس آن را کاملا چلانده و دیوار را به آرامی مالش دهید. توجه ویژه‌ای به مناطقی که بیشتر لمس می‌شوند، مانند اطراف دستگیره در و کلیدهای برق، داشته باشید. با یک اسفنج دیگر و آب مقطر دیوار را آبکشی کنید.

مراقب باشید که مناطق اطراف پریزها، کلیدهای روشنایی، جک‌های تلفن و سایر اتصالات برق را خیس نکنید. اگر شستشوی آن نقاط ضروری است، برق را از طریق کنتور قطع کنید.

اگر برای تمیزکاری منزل خود نیاز به نیروی نظافتچی دارید تنها کافیست از خدمات نظافت منزل مهرگان استفاده نمایید.

نحوه تمیز کردن دیوار رنگ روغن

دیوارهای رنگ روغن را به همان شیوه دیوارهای دارای رنگ لاتکس بشویید و ترجیحا به جای محلول تمیز کننده همه‌ کاره از مخلوط سرکه سفید و آب استفاده کنید.

اسفنج یا پارچه را پس از خیس کردن کاملا بچلانید تا حداقل میزان رطوبت روی آن باقی بماند. دیوارهایی که با بافت رنگ آمیزی شده‌اند، مانند دیوار‌های دارای طرح، می‌توانند جاذب گرد و غبار باشند و به تمیز کردن عمیق‌تری نیاز داشته باشند. در این صورت، به هر پیمانه آب، ۳۰ میلی‌لیتر بوره اضافه کنید تا دیوارها کاملا تمیز شوند.


 

نحوه تمیز کردن دیوار گچی

  •  با استفاده از یک پارچه میکروفایبر بدون پرز، دیوارها را گردگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام آلودگی‌ها و گرد و غبارها از گوشه‌ها و سطح دیوار پاک شده باشند. برای دیوارهای گچی زمخت‌تر، ار جاروبرقی با اتصال برس گردگیری استفاده کنید تا خاک از بافت سطح خشن گچ جدا شود.
  •  مبلمان و وسایل دیگر را از دیوارها دور کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدن سطوح مختلف توسط سفید کننده، یک پارچه بزرگ را روی مبلمان بیندازید تا فرش و اثاثیه را بپوشاند.
  • یک سطل بزرگ را با ۷ لیتر آب سرد پر کنید. یک و نیم فنجان سفید کننده را با آب سرد مخلوط کنید.
  • برای محافظت از پوست خود در برابر مواد سفید کننده، یک دستکش لاستیکی بپوشید. یک اسفنج بزرگ را در محلول سفید کننده فرو کرده و پس از بیرون آوردن کاملا بچلانید تا مقدار کمی رطوبت روی آن باقی بماند.
  • دیوار گچی را با استفاده از اسفنج پاک کنید و در صورت لزوم آن را با محلول سفید کننده بیشتر خیس کنید. از پایین دیوار شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید.
  • هر بار یک قسمت کوچک را بشویید. پس از پاک کردن هر قسمت با محلول سفید کننده، آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. خشک کردن در هنگام شستشو مانع از آن می‌شود که آب روی دیواره شره کرده و رگه‌هایی را پشت سر خود به جا بگذارد.
  • سطل را با آب تمیز پر کنید. برای دومین بار دیوار را از پایین به بالا با آب تمیز پاک کنید و مجددا خشک کنید.

نحوه تمیز کردن دیوار دارای کاغذ دیواری

تنها نوع کاغذ دیواری که می‌توانید آن را از طریق شستشو و با خیال راحت تمیز کنید، کاغذ دیواری وینیل است. البته حتی در مواجه با وینیل نیز تا آن جا که می‌توانید از رطوبت و فشار کم استفاده کنید، مگر آنکه روی برچسب مراقبت کاغذ دیواری ذکر شده باشد که استفاده از سایش به کاغذ دیواری آسیب وارد نمی‌کند.

برای شستن کاغذ دیواری وینیل، از دو سطل استفاده کنید. یک سطل را با یک محلول گرم و صابونی، که از ترکیب ۲۰ میلی لیتر (۱ قاشق غذاخوری) پاک کننده چندمنظوره و ۵ لیتر آب تهیه شده است، پر کنید. در سطل دیگر آب گرم و تمیز ریخته و از آن برای آبکشی اسفنج خود استفاده کنید تا هرگز آلودگی روی سطح کاغذ دیواری پخش نشود.

در پایان دیوار را آبکشی کرده و سپس خشک کنید. برای آبکشی، از یک اسفنج با رطوبت اندک استفاده کرده و آن را به آرامی روی محلی که تازه شسته‌اید بکوبید. برای خشک کردن دیوارها، رادیاتور را روشن کرده یا از یک بخاری برقی استفاده کنید تا کار را برای شما انجام دهد. اگر چنین امکانی وجود ندارد، می‌توانید دیوارها را به آرامی و با یک حوله نرم خشک کنید.

مراقب باشید: کاغذ مرطوب آسیب پذیر است؛ بنابراین حوله را به دیوار فشار دهید تا رطوبت را ازبین ببرد و از مالش دادن سریع حوله روی کاغذ دیواری، که منجر به خراب شدن کاغذ می‌شود، خودداری کنید.

در مواجه با کاغذ دیواری غیر وینیل، بیشترین کاری که می‌توانید انجام دهید تمیز کردن لکه‌ها است. برای انجام این کار با استفاده از مواد خشک، مي‌توانید لکه‌های چربی و آلودگی را با مواد مناسب پوشانده و از طریق جذب کردن آن‌ها را تمیز کنید. برای انجام این‌کار به مواد مناسب و صبر نیاز خواهید داشت.

یک پارچه تمیز و جاذب، یا حدود ۴ حوله آشپزخانه (یا دستمال توالت) را به دیوار بچسبانید. سپس پارچه یا دستمال‌ها را با حرارت بسیار کم اتو کنید. گرما باعث انتقال آلودگی‌ و روغن از روی کاغذ دیواری به حوله می‌شود. ترفند دیگر مالش دادن یک تکه نان سفید به کاغذ دیواری است ممکن است چربی را از روی کاغذ پاک کند.

یک کارگر خدماتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  از آنجایی که امروزه مشغله افراد زیاد است، کمتر می توانند به کارها و نظافت خانه رسیدگی کنند.

یکی از بهترین کارها استفاده از کارگر خدماتی برای تمیز کردن و رسیدگی به کارهای شماست، این کار باعث می‌شود که شما بتوانید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید و خدمات را با بهترین کیفیت داشته باشید.نظافت منزل در غرب تهران

اما باید بدانیم ویژگی های یک کارگر خدماتی چیت؟

  • باید منظم باشد و کارها دقیق و بدون مزاحمت برای دیگران انجام دهد.
  • باید قابل اعتماد باشد
  • حرفه ای باشد و بداند که کار مورد نظر چگونه به بهترین شکل انجام دهد
  • باید به صحبت های کارفرما گوش کند و کارها را طبق خواسته او انجام دهد
  • باید مسئولیت پذیر باشد.
  • باید ظاهری آراسته و مرتب داشته باشد.

وظایف کارگر خدماتی کمی فراتر از وظایف کارگر نظافت منزل است، به غیر از تمام خدمات منزل این وظایف می تواند شامل خرده کاری و جابه جایی وسایل، نظافت و تمیز کردن راه پله ها و ... باشد.

اما یکی از سوالات متدوال، قیمت کارگر خدماتی است که به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله:

  • میزان ساعت کاری و زمانی که برای انجام کار می گذارد.
  • حجم و سنگینی کار با توجه به متراژ خانه
  • خدمات اضافی که ممکن است نیاز باشد.

این ها مواردی است که در تعیین قیمت کارگر ساختمانی موثر است.

نظافتچی آقا یا نظافتچی خانم؟

برای تمیزکاری های داخل منزل، افراد بیشتر متقاضی نظافتچی خانم هستند، به خصوص نظافتچی خانم جوان، از ان جهت که خانم ها با دقت و وسواس بیشتری کار می کنند، اکثر افراد برای کارهای خانه به دنبال کارگر خانم هستند، این در حالی است که متقاضی برای کارهای خارج از منزل، مثل تمز کردن راه پله ها و حیاط و یا کارهایی که سنگین تر است، اکثر افراد تقاظای کارگر آقا دارند.

نظافت منزل شامل چه خدماتی است؟

  • نظافت اتاق خواب و سالن
  • شستشو و تی کشیدن کف منزل
  • گردگیری اثاثیه و جارو زدن
  • نظافت سرویس های بهداشتی و شستن حمام
  • پاک کردن شیشه و پنجره (این کار فقط از داخل صورت می گیرد و برای رعایت مسایل ایمنی به هیچ وجه پاک کردن شیشه پنجره از بیرون توصیه نمی شود)
  • نظافت کابینت و لوازم آشپزخانه
  • شستن ظروف
  • تی زدن سنگ و سرامیک ها
  • دیوارشویی (این سرویس منحصرا توسط نظافتچی های آقا داده می شود و توسط خانم ها قابل انجام نیست)
  • جابجایی وسایل داخل منزل (این خدمت نیز بصورت محدود و برای اشیای سبک قابل انجام است.
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد