x تبلیغات
omomi

رنگ ترافیکی سرد چیست ؟

 رنگ های ترافیکی به دلیل ویژگی های بسیار متنوعی که دارند؛ دایره کاربرد بسیار گسترده ای داشته و در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت رنگ ترافیکی گرم و رنگ ترافیکی سرد در اجزا آن است. این نوع از رنگ ها از اجزا مختلفی ساخته شده و بر این اساس به نمونه های رنگ ترافیکی تک جزئی و دو جزئی تقسیم می شوند. بر اساس شرایط مخلوط کردن این اجزا، رنگ های ترافیکی به دو دسته کلی سرد و گرم تقسیم می شوند. مقایسه رنگ ترافیکی سرد و گرم باعث می شود که بتوانید آنها را در مکان درست به کار برده و به این ترتیب ماندگاری رنگ را بالا ببرید.

در این مقاله پاسخی برای پرسش های رنگ ترافیکی سرد چیست و رنگ ترافیکی گرم چیست ارائه داده و به بررسی کاربرد هریک از آنها و خرید رنگ ترافیکی می پردازیم.

رنگ ترافیکی سرد چیست ؟

پاسخ به این سوال که رنگ ترافیکی سرد چیست، تنها در دمای انجام کار در حین اختلاط محدود می شود. به این معنا که شما در زمان مخلوط کردن اجزای مختلف رنگ های ترافیکی سرد، نیازی به افزایش دما نداشته و می توانید به راحتی این اجزا را در دمای محیط با هم ترکیب کنید.

این موضوع باعث می شود که هیچ محدودیتی در کاربرد رنگ ترافیکی سرد وجود نداشته باشد و بدون نیاز به مهارت خاصی بتوان اجزای آن را با هم ترکیب کرد.

رنگ ترافیکی گرم چیست ؟

بزرگ ترین تفاوت رنگ ترافیکی گرم و رنگ ترافیکی سرد، به دمای اختلاط آنها برمی گردد. در زمان اختلاط اجزای رنگ ترافیکی گرم، باید دما را تا حد مشخصی یعنی حدود ۱۸۰ تا ۱۹۰ درجه سانتی گراد بالا برد.

به عبارت بهتر شما در صورتی می توانید منتظر تشکیل فیلم رنگ باشید که پیش از اعمال رنگ بر روی آسفالت، آن را به خوبی گرم کرده باشید.

این کار باعث می شود که دوام رنگ بهبود پیدا کند؛ اما نکته مهم اینجا است که این اختلاط و رسیدن به دمای موردنظر نیاز به تخصص دارد؛ همچنین باید در زمان اعمال این نوع از رنگ ها، جوانب ایمنی را به خوبی رعایت کرد.

ویژگی های رنگ ترافیکی سرد

مهم ترین ویژگی رنگ ترافیکی سرد، عدم نیاز به دمای بالا برای ترکیب شدن با حلال است؛ این موضوع باعث شده که بتوان رنگ های ترافیکی سرد را به راحتی رقیق کرده و یا آنها را تمیز کرد.

البته ویژگی های کلی رنگ های ترافیکی سرد تا حد زیادی به نوع آنها بستگی دارد؛ به عبارت بهتر با توجه به اینکه این رنگ ها بر پایه کدام حلال تولید شده باشند، ویژگی های متفاوتی خواهند داشت. در نتیجه در ادامه با بررسی انواع رنگ ترافیکی سرد، ویژگی های هریک را بر خواهیم شمرد.

  • رنگ ترافیکی سرد چند جزئی

این نوع از رنگ های ترافیکی سرد، بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاستی تولید شده و معمولا دارای یک شتاب دهنده هستند که به فرایند خشک شدن آنها سرعت می بخشد.

مزیت بسیار مهم این نوع از رنگ ها، ثبات بسیار بالای آنها است؛ رنگ های ترافیکی سرد چند جزئی در اثر قرارگیری مداوم در معرض شرایط جوی مختلف دچار رنگ پریدگی یا تغییر رنگ نخواهند شد. درنتیجه گزینه مناسبی برای استفاده در فضاهای باز هستند.

مبحث رنگ های ترافیکی چند جزئی گسترده تر از مطالب گفته شده در این مطلب است. به همین خاطر ما در مطلب دیگری با عنوان تفاوت رنگ ترافیکی تک جزئی و دو جزئی به طور جامع به این موضوع پرداخته ایم.

  • رنگ ترافیکی سرد بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست

تفاوت رنگ ترافیکی سرد بر پایه رزین اکریلیک ترموپلاست با مورد قبلی، این است که این رنگ معمولا به صورت تک جزئی مورد استفاده قرار می گیرد. همین موضوع باعث شده که دوام آن تا حد زیادی بهبود پیدا کند.

این نوع از رنگ های سرد ترافیکی قدرت چسبندگی بسیار خوبی داشته و با سرعت زیادی خشک می شوند. همچنین دارای مقاومت مکانیکی بالایی بوده و در اثر عبور و مرور زیاد، دچار سایش یا پریدگی رنگ نخواهند شد. این نوع از رنگ ها مقاومت دمایی بالایی از خود نشان داده و در برابر تابش خورشید مقاوم هستند.

  • رنگ ترافیکی سرد بر پایه کلرو کائوچو

کلرو کائوچو نیز بک نوع رزین است که استفاده از آن در این نوع رنگ ترافیکی سرد، باعث شده دوام نسبتا خوبی داشته باشد. البته در مقایسه با دیگر رنگ های سرد ترافیکی، رنگ های بر پایه کلرو کائوچو، دیرتر خشک می شوند.

همچنین پس از خشک شدن تا حد زیادی شکننده هستند؛ به همین دلیل استفاده از این نوع رنگ ها محدود بوده و در موارد زیادی کاربرد ندارند.

لمینت دندان چیست؟ (Veneer)

 

لمینت دندان چیست؟ (Veneer)

لمینت دندان در رشت (لمینت چینی که به‌عنوان روکش چینی شناخته می‌شود) یک پوسته نازک است که توسط مواد رنگی دندان، بر اساس نیاز شما طراحی می‌شود. این پوسته به‌منظور تغییر رنگ، شکل یا اندازه، به سطوح جلوی دندان‌ها وصل می‌شود.

 
 

لمینتِ ساخته شده، با لایه‌های مینایِ دندان طبیعی، جایگزین می‌شود.

برخلاف باور عمومی مردم، برای ساخت یک لمینت دندان سرامیکی، نیازی به خردکردن دندان نیست و در صورت انتخابِ روش درمانی مناسب توسط دکتر جراح لمینت دندان، فقط برخی از نیازهای آماده‌سازی و جای‌گذاری، بدون هیچ‌گونه آسیب به دندان‌های طبیعی انجام می‌شود.

مزایای لمینت ثابت دندان چیست؟

در زیر با ۹ مورد از مزایای لمینت آشنا می‌شوید:

۱. زیبایی

این قطعات نازک، به قسمت‌های جلوی دندان‌ها وصل می‌شوند تا لبخند شما دلپذیرتر به نظر برسد. آن‌ها برای جذاب کردن بیماران ساخته شده‌اند. روکش‌ها به رنگ دندان هستند و به همان شکل دندان‌های طبیعی، نور را منعکس می‌کنند.

لمینت برای افرادی که به دنبال دندانی زیبا و مقام در برابر لک هستند، بسیار مناسب است.

۲. ظاهر طبیعی

ترمیم دندان با این روش کمی وقت‌گیر است امّا نتیجه نهایی، فوق‌العاده طبیعی به نظر می‌رسد. دندانپزشک در اولین ملاقات، نمونه‌ای از جنس دندان شما را به آزمایشگاه ارسال می‌کند. آزمایشگاه روکش‌هایی می‌سازد که با رنگ مینای دندان مطابقت دارد.

این روکش‌ها متناسب با تقارن صورت و سبک کلی چهره شما تنظیم شده است.۳. لمینت یک روش کمتر تهاجمی

لمینت دندان نسبت به روش‌های دیگر که توسط دکتر  دندان انجام می‌شود، روند تهاجمی کمتری دارد. به‌عنوان‌مثال، برای قراردادن روکش‌ها، ابتدا پزشک کمی از سطح جلوی دندان‌ها را می‌تراشد و روکش را قرار می‌دهد.

دندانپزشک ممکن است مجبور شود تا تنظیمات کوچکی را در اندازه یا رنگ روکش‌ها انجام دهد، زیرا این کار برای ایجاد ظاهری طبیعی، واجب است.

بیماران در این روش، نیاز به بی‌حسیِ بسیار کمی دارند و می‌توانند بعد از آن که روکش در جای خودش قرار گرفت، سریعاً نتایج را مشاهده کنید.

۴. لمینت برای همه مناسب است

لمینت‌ها برای افرادی که از ظاهر دندان‌های خود ناراضی هستند، بسیار مناسب است و در موارد زیر می‌توان آن‌ها را استفاده کرد:

  • لمینت دندان شکسته جلو و عقب
  • لمینت دندان طبیعی
  • لمینت دندان‌ های فاصله دار
  • دندان‌های خورد شده
  • دندان‌های تغییر رنگ داده شده

سایر درمان‌ها مانند ارتودنسی، یک روش متداول برای رفع شکاف بینِ دندان‌ها است. امّا برخی از افراد به‌جای تحمل درد ارتودنسی، تصمیم می‌گیرند از روکش دندانی استفاده کنند. روکش‌ها صرفاً مواردی که مربوط به زیبایی دندان است را می‌پوشانند.

۵. روکش‌ها دائمی و با دوام هستند

 

برای خیلی از افراد این سؤال مطرح می‌شود که لمینت دندان چند سال دوام دارد؟

این روکش‌ها دائمی هستند و در برابر پوسیدگی و تغییر رنگِ دندان‌ها مقاومت بالایی دارند. آن‌ها در برابر لکه و حفره‌ها، بهتر از دندان‌های طبیعیِ شما مقاومت می‌کنند. عمر لمینت دندان، با نگهداری مناسب، بین ۱۰ تا ۱۵ سال است.برای دریافت مشاوره جراحی دندان اینجا را کلیک کنید.

۶. نگهداری آسان

لازم نیست برای مراقبت از روکش‌های دندان، کار خاصی انجام دهید. نگهداری آن مانند مراقبت از دندان‌های معمولی شما است.

شما باید دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل یک‌بار، نخ دندان بکشید. برای حفظ درخشش و سفیدی طبیعی دندان‌های خود، بررسی‌های دوره‌ای را با دکتر دندانپزشکی انجام دهید.

رنگ اکریلیک ساختمان چیست؟ انواع، هزینه و روش استفاده

 

رنگ اکریلیک ساختمان چیست؟ انواع، هزینه و روش استفاده

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی ساختمان و خرید رنگ کرولیک ساختمان هم به لحاظ کیفیت رنگ و هم به لحاظ سازگاری آن با محیط زیست اهمیت زیادی دارد. رنگ اکریلیک ساختمان در مقایسه با رنگ روغن و رنگ پلاستیک نسبتا جدید است و مزایای بیشتری دارد. یکی از این مزایا پایه آب بودن رنگ آکریلیک ساختمانی است که باعث می‌شود این نوع رنگ بی بو بوده، سریع خشک شود و خطر کمتری برای محیط زیست و انسان داشته باشد. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی انواع رنگ اکریلیک ساختمان، مزایا و معایب و نحوه استفاده از آن برای نقاشی ساختمان می‌پردازیم. همچنین درباره قیمت رنگ اکریلیک و تفاوت آن با رنگ روغنی صحبت خواهیم کرد.

 

رنگ اکریلیک چیست و چه انواعی دارد؟

رنگ اکریلیک یکی از رنگ‌های مورد استفاده برای نقاشی ساختمان است که به دلیل مزایایی که دارد بیشتر از رنگ روغن و پلاستیک مورد استقبال قرار گرفته است. این رنگ ها بر اساس رزین های اکریلیک هستند و برای استفاده در فضای داخل و خارج خانه ساخته می‌شوند. رنگ‌های اکریلیک نیز مانند رنگ‌های روغنی قابل شستشو و بادوام هستند. از مزایای رنگ اکریلیک، عدم وجود مواد شیمیایی مضر و حلالیت در آب است. این ویژگی‌ها سبب می‌شود اکریلیک در نقاشی مکان‌هایی که بهداشت آنها اهمیت زیادی دارد استفاده شود. رنگ های اکریلیک در برابر عوامل مختلفی مانند تابش خورشید، باران و گرد و غبار نیز مقاوم هستند و به دلیل سهولت استفاده از آنها نسبت به رنگ های روغنی، اعمالشان بر روی سطوح خارجی توصیه می‌شود.

محاسبه رنگ مصرفی ساختمان

همانطور که اشاره شد حلال بودن در آب باعث می‌شود رنگ آکریلیک دیوار بوی کمتری داشته و برای انسان و محیط زیست خطر کمتری به همراه داشته باشد. علاوه بر این، نوع دیگری از رنگ اکریلیک پایه حلال مشتقات نفت است که برای رنگ‌های ترافیکی (خطوط روی آسفالت) کاربرد دارد.

امروزه رنگ اکریلیک ساختمان به دلیل نداشتن مواد شیمیایی مضر، قابلیت شستشو، جابجایی آسان، ایجاد لایه ای مقاوم و عدم تولید بوی نامطبوع بطور گسترده‌ای در کشورهای پیشرفته استفاده می‌شود. رنگ اکریلیک به نوع پایه آب و پایه حلال تقسیم می‌شود. از نظر ظاهری نیز این رنگ سه نوع مات (غیر قابل شستشو)، نیمه براق و براق دارد. عموما میزان براق بودن این رنگ در مقایسه با رنگ روغن کمتر است، اما از کیفیت بالاتری برخوردار است. برای رنگ‌آمیزی سطوح با رنگ اکریلیک می‌توان از غلتک، قلم مو و پیستوله استفاده کرد.
مزایا و معایب

از آنجایی که رنگ آکریلیک گزینه مناسبی برای نقاشی سطوح مختلف مثل بتن، گچ، سیمان و دیوارهای خارجی است کاربرد بسیاری در نقاشی ساختمان دارد. این رنگ سریع خشک شده و به دلیل بی‌بو بودن بهترین گزینه برای نقاشی داخل ساختمان محسوب می‌شود. استفاده از رنگ اکریلیک ساختمان در محیط‌های مرطوب نیز کاربرد دارد؛ چرا که پس از خشک شدن یک لایه مقاوم نسبت به آب روی سطح ایجاد می‌شود. همانطور که گفته شد استفاده از رنگ اکریلیک مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه:

  • سریع خشک می‌شود.
  • بدون بو است.
  • با محیط زیست سازگار است.
  • ضرری برای سلامتی انسان ندارد.
  • قابل شستشو است (به جز نوع مات).
  • برای استفاده بر سطوح مختلف کاربرد داشته و انعطاف‌پذیر است.
  • ضد آب و رطوبت است و از ساختمان در برابر رطوبت محافظت می‌کند.
  • خاصیت ارتجاعی خوب و مقاومت در برابر شرایط جوی.
  • پوشش دهی عالی دارد.
  • پیوند قوی با سطوح زیرین تشکیل می‌دهد.
  • در برابر پوسته شدن و ترک خوردگی مقاوم است.

به طور کلی استفاده از رنگ آکریلیک ساختمانی معایب زیادی ندارد. اما می‌توان موارد زیر را از نقاط تیره استفاده از آن دانست:

  • کمتر بودن میزان براقی آن در مقایسه با رنگ روغن باعث می‌شود تمیز کردن آن کمی سخت‌تر باشد.
  • خیلی زود خشک می شود و اگر حرفه‌ای نباشید فرصت کافی برای ایجاد تغییرات در مواقع اضطراری نخواهید داشت.
  • اگرچه رنگ اکریلیک ماندگاری زیادی دارد اما پس از خشک شدن کمی تغییر رنگ می‌دهد.

نحوه استفاده از رنگ اکریلیک

قبل از شروع کار نقاشی ساختمان دیوار را کاملا تمیز کنید و سطح آن را به وسیله سمباده صاف کنید. بستری که قرار است رنگ شود باید خشک و عاری از هرگونه چربی، گرد و غبار، لایه سست و غیره باشد. هر گونه نقصی در دیوار باید با ملات مناسب رفع شده و سمباده‌کشی شود. اگر ترکی روی دیوار وجود دارد بهتر است قبل از شروع رنگ‌آمیزی آن را تعمیر کنید.

 برای اینکه رنگ بهتر روی دیوار بماند و کیفیت بالاتری داشته باشد می‌توانید از رنگ لاتکس استفاده کنید. رنگ اکریلیک و رنگ لاتکس تقریبا ساختار مشابهی دارند و از رزین اکریلیک ساخته می‌شود. رنگ لاتکس استفاده آسانی دارد. این رنگ را می‌توان با آب رقیق کرد. هر چند در اغلب موارد به محض خرید می‌توان از آن استفاده کرد و نیازی به حلال ندارد.

یک لایه رنگ لاتکس روی دیوار زده و سپس رنگ آکریلیک را روی آن اعمال کنید. برای نتیجه بهتر، رنگ اکریلیک را حداقل در دو لایه به دیوار اعمال کنید. اگر ترجیح می‌دهید رنگ دیوار بافت‌دار باشد، می‌توانید قبل از رنگ یک لایه گچ روی قسمت مورد نظر بکشید. برای نقاشی فضای بیرون ساختمان نیز پس از استفاده از رنگ اکریلیک ساختمان بهتر است یک لایه رنگ سنگ تراشی (تراش اکریلیک) روی آن بزنید تا خاصیت ضد آب آن تقویت شود.

تفاوت رنگ اکریلیک با رنگ روغن

صرف نظر از اینکه یک نقاش با تجربه هستید یا فردی مبتدی، تصمیم در مورد انتخاب رنگ مناسب برای استفاده در نقاشی بسیار مهم است. مادامی که هر رنگ را برای مدتی بصورت جداگانه آزمایش نکنید، انتخاب بین رنگ روغن و اکریلیک می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها در میزان براقی این دو نوع رنگ است. این موضوع باعث شده تا رنگ روغن، که از براقی بیشتری برخوردار است، قابلیت شستشوی بهتری داشته باشد. یک تفاوت مهم دیگر نوع حلال این دو رنگ است. حلال رنگ اکریلیک آب و حلال رنگ روغن تینر یا نفت است. رنگ روغن عموما بوی شدیدی دارد، اما در مقابل رنگ اکریلیک بدون بو است. همچنین رنگ روغن در مقایسه با رنگ اکریلیک بسیار دیرتر خشک می‌شود.

آیا می‌توان از رنگ اکریلیک روی رنگ روغن استفاده کرد؟

بسته به اینکه رنگ روغن به تازگی (کمتر از 2 ماه) زده شده و یا مدتی از اعمال آن روی دیوارها می‌گذرد نتیجه می‌تواند متفاوت باشد. اگر رنگ روغن روی دیوار تازه باشد باعث پوسته پوسته شدن رنگ آکریلیک دیوار بعد از خشک شدن می‌شود. همانطور که قبل‌تر گفته شد، پایه رنگ اکریلیک ساختمان آب است و این موضوع باعث می‌شود روی سطح رنگ روغن چسبندگی نداشته باشد. در نتیجه برای اعمال رنگ آکریلیک دیوار باید ابتدا لایه رنگ روغن را بخراشید. این کار را می‌توانید به وسیله سمباده نرم انجام بدهید. برای اینکه رنگ ساختمانی اکریلیک روی رنگ روغن بچسبد باید محلولی از یک چهارم لیوان تری سدیم فسفات و یک گالن آب را روی سطح رنگ روغن دیوار کشیده و سپس سراغ نقاشی با رنگ آکریلیک بروید.

قیمت رنگ اکریلیک برای نقاشی ساختمان

قیمت رنگ اکریلیک ساختمان به این موارد بستگی دارد:

  • برند رنگ (داخلی یا خارجی)
  • کیفیت
  • نوع رنگ
  • فرم پایه‌ای
  • حجم رنگ
  • نوع مصرف (کاربرد)
  • حاوی یا فاقد سیلیکون بودن

بسته به موارد گفته شده قیمت رنگ و هزینه نقاشی با زنگ آکرلیک بسیار متفاوت است. به طور میانگین یک گالن 5 کیلویی رنگ اکریلیک ساختمان با برند ایرانی و از نوع نیمه براق در حدود 140 هزار تومان است. هزینه نقاشی نیز بستگی زیادی به متراژ خانه، شهر و نرخ دستمزد نقاش دارد و به طور میانگین از 20 تا 50 هزار تومان به ازای هر متر مربع متغیر است.

 

بک لینک چیست و چطور بک لینک قوی بسازیم؟

بک لینک چیست و چطور بک لینک قوی بسازیم؟

من که حال و حوصلۀ امتحان کردن غذای رستوران‌های کل شهر را ندارم اما دو دوست تپل به نام سینا و امیر دارم که عاشق غذا و رستوران‌گردی هستند. هر وقت مهمان لاکچری و عزیزی را می‌خواهم برای شام دعوت کنم قبلش زنگ می‌زنم به این دو دوست قدیمی و از آنها می‌پرسم کجا بروم و چه غذایی سفارش دهم. این یک راه حل آسان برای من است و به این دوستانم هم می‌گویم شما منبع بک‌لینک‌های قوی رستوران‌ها هستید! آها هنوز نگفتم بک لینک چیست؟ الان می‌گویم.

گوگل مثل من به جای این که وقتش را برای بررسی تک تک وبسایت‌ها بگذارد از تایید و ارجاع دیگران می‌فهمد کدام وبسایت‌ها بهتر هستند. بهترین روش تایید و ارجاع در دنیای اینترنت لینک دادن است.پس بهتر است آموزش لینک سازی را به صورت کامل یاد بگیرید.

در دنیای وب هر وقت بخواهیم کاربران را به صفحه یا وبسایت دیگری هدایت کنیم از لینک استفاده می‌کنیم. لینک‌ها همان آدرس‌های قابل کلیکی هستند که در نوشته‌ها، دکمه‌ها یا تصاویر جاگذاری می‌کنیم.

بک لینک به زبان ساده به لینک یک وبسایت به وبسایت دیگر می‌گویند.

پس هر وقت ما به وبسایت دیگری (نه صفحه‌ای از وبسایت خودمان) لینک دهیم به آن وبسایت بک‌لینک داده‌ایم و گیرنده بک‌لینک هم می‌گوید ما بک‌لینک گرفتیم.

سینا و امیر را فراموش نکنید چون لازمش داریم تا برویم سراغ این که چرا بک لینک اینقدر مهم شده و اصلاً به چه درد می‌خورد؟

 

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

اگر شما هم جزو خوش‌شانس‌هایی بودید که در سال‌های اول ظهور اینترنت به آن دسترسی داشتید حتما یادتان هست که آدرس وبسایت یا وبلاگ‌ها را در لیست‌هایی ذخیره و حتی روی کاغذ می‌نوشتند.

اگر مردم آدرس وبسایتی را نمی‌دانستند هیچ‌کس روحش هم خبردار نمی‌شد و وبسایت هم هیچ بازدیدی نمی‌گرفت.

خیلی سریع یک راه حل خوب پیدا شد؛ وبسایت‌های مشابه به هم لینک دادند تا پیدا شوند. اگر در آن روزها دسترسی به اینترنت داشتید حتماً یادتان هست که ستون کناری وبلاگ‌ها یک لینک‌باکس داشت که پر از لینک به بقیه وبلاگ‌های مشابه بود. اینطوری کافی بود یکی را بشناسید تا بقیه را پیدا کنید. هرچه وبسایت یا وبلاگی مهم‌تر و بهتر بود وبسایت‌های بیشتری به آن لینک می‌دادند.

راه حل دوم ایجاد دایرکتوری بود. وبسایت‌های دایرکتوری لیستی از تمام وبسایت‌ها به صورت دسته‌بندی شده داشتند. دهه ۹۰ میلادی چندین وبسایت دایرکتوری و با فاصله کمی چندین موتور جستجو در اینترنت راه افتاد.

داستان را خلاصه کنیم از بین موتورهای جستجو گوگل بر تخت پادشاهی نشست و رقابت بزرگی بین وبسایت‌‌ها برای رسیدن به نتایج بالاتر در نتایج جستجو شروع شد.

گوگل در ابتدا معیارهای ساده‌ای برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها داشت اما وقتی رقابت جدی شد رفت دنبال شاخص‌هایی بهتر مثل چی؟ لینک‌ها. هر چه وبسایت و صفحه‌ای لینک بیشتری می‌گرفت پس یعنی مهم‌تر بود؛ گوگل هم رتبه آن را می‌برد بالاتر. همان کاری که من برای پیدا کردن رستوران‌های خوب انجام می‌دهم. من به نگاه می‌کنم دوستانم و دیگران درباره رستوران‌ها چه می‌گویند و هر رستورانی که بیشتر تایید شد را انتخاب می‌کنم.

حالا الگوریتم‌های گوگل خیلی پیشرفته‌تر شده اما هنوز هم بک‌لینک‌ها بیشترین تاثیر را در رتبه‌بندی دارند.

به جز تاثیر در سئو و بهبود رتبه در نتایج گوگل که بعد کامل توضیح می‌دهیم، بک‌لینک به تنهایی می‌تواند باعث افزایش بازدید وبسایت شود. هرچه بک‌لینک شما در صفحه‌ای پربازدیدتر باشد و کلیک بیشتری بگیرد بازدید ارجاعی (Referral) وبسایت شما هم طبیعتاً بیشتر خواهد شد.

بک لینک در سئو چطور و چقدر تاثیر دارد؟

تمام بررسی‌های که روی فاکتورهای تاثیرگذار در سئو انجام شده نشان می‌دهد هنوز هم بک‌لینک قوی بیشترین تاثیر را در بهبود رتبه وبسایت‌ها دارد. البته این تاثیر نسبی است و به این معنی نیست که وبسایت بدون بک‌لینک نمی‌تواند رتبه خوبی در نتایج گوگل کسب کند.

در کل بک‌لینک‌ها به دلایل زیر اهمیت دارند:

  1. گوگل با بک‌لینک در اینترنت اکتشاف می‌کند. ربات‌های گوگل از طریق لینک‌ها بین وبسایت‌ها می‌خزند و آنها را ایندکس می‌کنند.
  2. شهرت، اعتبار، اقتدار و قابل اعتماد بودن وبسایت را نشان می‌دهد. گوگل از کیفیت و کمیت لینک‌ها این فاکتورها را اندازه می‌گیرد.
  3. ارتباط وبسایت‌ها از بک‌لینک مشخص می‌شود. وبسایت‌هایی که از نظر محتوا یا کارکرد به هم ربط دارند پس به هم لینک می‌دهند. گوگل از این طریق متوجه ارتباط‌ها می‌شود.
  4. انکرتکست‌ها اطلاعاتی درباره مقصد به گوگل می‌دهند (درباره انکرتکست پایین‌تر توضیح دادیم).
 

 

شروع آموزش سئو

 شروع آموزش سئو

شاید در نگاه اول این موضوع مطرح شود که شروع آموزش سئو و یادگیری آن یک فرایند سخت و زمان بری می باشد اما زمانیکه تاثیر آن را بر روی وب سایت خود مشاهده کنید یقین پیدا خواهید کرد که به سختی و زمانی که برای این فرایند صرف کرده اید می ارزیده است و ارزش این را داشته است که برای رونق دادن به کسب وکار خود در دنیای اینترنت و عصر تکنولوژی این آموزش را فرا بگیرید، سئو را از کجا شروع کنیم؟

ما قصد داریم برای رفاه و راحتی شما همراهان عزیز و علاقه مند به مبحث سئو یک سری مقدمات اولویه را درباره آموزش سئو و کارهایی که می توانید انجام دهید تا هر روز شاهد موفقیت های بیشتری در وب سایت خود باشید در اختیار شما قرار دهیم.

بنابراین اگر خواهان فراگیری دانش سئو و پیشرفت در کسب وکار خود می باشید با ما همراه باشید.

اولین قدم را درست بردارید

اولین مرحله برای آموزش سئو این است که در کل بدانید معنا و مفهوم سئو چیست؟ در واقع اولین قدم را باید در این آموزش درست بردارید.

در مقاله های قبلی بارها برایتان تعاریف متعدد بسیاری را درباره اینکه سئو چیست؟ آورده ایم. شاید اولین و ساده ترین مفهوم و معنایی که می توان برای سئو در نظر گرفت این باشد که این کلمه مخفف عبارت تکمیلی Search Engine Optimization می باشد که به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد.

در واقع هدف از سئو سایت تنها موتورهای جستجو نمی باشند بلکه هدف اصلی از سئو رضایت کاربران سایت ها می باشد.

از آنجایی که گوگل توجه بسیار زیادی به کاربران وب سایت ها دارد تلاش می کند تا سایت های با کیفیت و ارزشمند را شناسایی کرده و بالا ترین رتبه را به آن ها اختصاص دهد تا کاربران بتوانند با مشاهده چنین وب سایت هایی نیازهای خود را برطرف نمایند.

بنابراین فراموش نکنید که در شروع آموزش سئو و برای کسب موفقیت در سئو باید تمام تلاش خود را برای رضایت کاربران سایت انجام دهید.

رضایت کاربران از وب سایت شما می تواند درباره محتواهای منتشر شده، نحوه نمایش آنها، سرعت سایت، نمایش صحیح در تلفن های همراه و… باشد که در کسب رتبه و جایگاه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تاثیر بسیاری دارد.

موزش سئو برای تمام کسب وکارها

گفتیم که برای موفقیت در حیطه کاری که در دنیای اینترنت و عصر تکنولوژی با آن مواجه هستیم دانستن تکنیک ها و استانداردهایی که مربوط به این حوزه می باشند بسیار خوب و دارای اهمیت بسیاری هستند.

در عصر حاضر بسیاری از شرکت ها  هستند که در زمینه سئو سایت فعالیت دارند و می توانند به شما در زمینه کسب رتبه و جایگاه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو کمک کنند اما به نظر شما این موضوع کار دستی می باشد یا خیر؟

قبل از اینکه پاسخ سوال مطرح شده را بدهید بد نیست که چند نکته را در نظر داشته باشید.

سئو سایت کار چندان ارزان و آسانی نمی باشد

انتخاب یک متخصص سئو کار کار چندان راحتی نیست

موفقیت در سئو مسئله ای زمان بر می باشد

بدون شک کسب رتبه و جایگاه مناسب در نتایج گوگل کار بسیار دشواری می باشد با توجه به میزان رقابت های اینترنتی که در هر نوع کسب و کاری وجود دارد و همین موضوع باعث افزایش نرخ خدمات سئو می شود.

در بسیاری از پروژه ها نمی توان صد در صد نمی توان مطمئن بود که پیروزی ازآن شما خواهد بود بنابراین باید ریسک بالایی را بپزیرید زیرا ممکن است سایت ها و شرکت های رقیب تجربه و دانش بیشتری نسبت به شما داشته باشند و بتوانند بر شما پیروز شوند.

گفتیم که افراد بسیاری هستند که در زمینه سئو کردن سایت فعالیت دارند و با کمی دقت بر عملکرد و تخصص آن ها به راحتی به دشواری این کار پی خواهید برد. شاید در جلسات اولویه آموزش سئو به عبارت ها و اصطلاحاتی برخورد داشته باشید که برای شما آشنا نباشند اما با گذر زمان می توانید کمی اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

دسته ای از افراد نیز هستند که تسلط و دانش کافی در زمینه سئو ندارند و به نوعی درک این موضوع برایشان دشوار است. آنها تصور می کنند که با تکنیک هایی که در دست دارند می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند در صورتیکه این باور کاملا اشتباه می باشد.

شما برای اینکه در زمینه سئو و آموزش سئو موفق باشید باید صبور بوده و تلاش بسیاری انجام دهید.

چه زمان خودمان سئو سایت انجام دهیم؟

در جواب به این سوال که چه زمانی می توانید سئو سایت را خودتان انجام دهید باید بگوییم که این کار کمی دشوار می باشد زیرا موفقیت در سئو یک رابطه مستقیم با میزان رقابت در کلمات کلیدی که هدف اصلی هر وب سایت می باشد دارد.

اگر پروزه ای را که در دست دارید خیلی پیچیده و دشوار نمی باشید با شروع آموزش سئو که دوره های آن را گذرانده اید بخوبی می توانید از عهده کار برآیید. اما اگر پروزه مهم و سختی را پیش رو دارید نیاز به این دارید از تخصص و افراد خبره در این زمینه کمک بخواهید.

باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که در برخی از پروژه ها تنها نمی توانید به یک نفر متکی باشید زیرا موفق شدن در امر سئو نیاز به محتوای اختصاصی و مداوم دارد.

انجام دادن فرایندهای سئو نیاز به داشتن یک تیم توانمند و خبره با دانش بسیار دارد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید بعد از اینکه دوره های آموزش سئو را با موفقیت پشت سر گذاشتید پروژه های بسیاری را برعهده بگیرید و یا اینکه سئو سایت خود را انجام دهید حتما در این حوزه از متخصصین در این زمینه نیز کمک بگیریدو سعی کنید در طول مسیر این افراد را در کنار خود داشته باشید.

سئو چیست؟ مقدمه ای برای پیشرفت

 سئو یا SEO مخفف کلمه search engine optimization می باشد و به مجوعه اقدامتی می گویند که شما با استفاده از آن ها می توانید وبسایت خود را بر روی کلمات کلیدی مورد نظرتان به صفحه اول گوگل برسانید. در این مطلب ما قصد داریم تا از آموزش سئو برای شما کلی صحبت کنیم.

سئو، یک منبع درآمد آینده است.

با آموزش صفر تا صد سئو رایگان شما می توانید با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرد، به راحتی به درآمد برسید. زیرا با ورود ویروس کرونا، مسیر رشد دنیای دیجیتال چندین برابر شد و اکثر کسب و کارها به این نکته پی برده اند که باید دیگر آنلاین شوند.

حال فقط داشتن یک سایت کافی نیست، کسی که درآمد بیشتری می خواهد و دوست دارد سهم بازار خودش را بگیرید، بهترین گزینه سئو سایت می باشد.

شما می توانید با یادگرفتن سئو به راحتی، هر سایتی را به صفحه اول گوگل رسانده و به آن کسب و کار کمک کنید تا درامد خود را چندین برابر افزایش دهید.

آیا همه سایت ها و کسب و کارها نیاز به آموزش سئو دارند؟

افزایش فروش و افزایش مشتری مهم‌ترین مسائلی هستند که صاحبان کسب و کار‌ها همواره به آن توجه دارند. آموزش سئو می‌‌تواند مهم‌ترین گام برای این امر باشد. با مثالی این موضوع را شفاف تر توضیح می‌دهیم.

فرض کنید دو فروشگاه، محصولی مشابه را به فروش می‌رسانند، به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب می‌کند؟ بدون شک سایتی که رتبه‌ی بهتری در سرچ گوگل داشته باشد، اعتبار و ارزش بیشتری از دید مشتری دارد.

از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری اعتبار و ارزش کسب و کارتان را نیز افزایش می‌‌یابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند.

این که همه‌ی سایت‌ها و کسب وکار‌های اینترنتی به سئو نیاز دارند یک موضوع کاملا بدیهی و مشخص است.

شاید سوال بهتر این باشد که آیا صاحبان کسب وکار‌ها باید به صورت خود آموز سئو را یاد بگیرند و یا بهتر است که این مهم را به سئو کار‌ها بسپارند؟

برای جواب به این سوال باید گفت که هیچ کسی به اندازه خودتان دلسوز سایت و کسب و کارتان نیست و از این رو بهتر است که دست به کار شوید و خود با گذراندن دوره جامع آموزش سئو، بهترین استراتژی را برای موفقیت و پیشرفت سایت و کسب وکارتان بچینید.

مهمترین بخش های سئو

• الگوریتم های گوگل
• سئو تکنیکال (Techniacal SEO)
• سئو داخلی (On-Page SEO)
• سئو خارجی (Off-Page SEO)
• سرچ کنسول (Search Console)

مهم ترین الگوریتم های گوگل

هنگامی که در گوگل به دنبال موضوعی هستید، مرتبط ‌ترین مقالات با توجه به سرچ شما در نتایج گوگل نماش داده می‌شوند. برای نمایش بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج، گوگل دست به کار شده و الگوریتم‌های مختلفی را برای این موضوع روی کارآورده است.

این الگوریتم ‌ها به طور پیوسته در حال آپدیت شدن هستند و تغییرات مختلفی در آن‌ ها اتفاق می‌افتد تا کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به موضوع دلخواهش برسد. الگوریتم ها جایگاه و رتبه سایت شما را در نتایج گوگل مشخص می کنند.

از این رو با یادگیری آموزش سئو 0 تا 100 قادر خواهید بود با استفاده از تکنیک های مختلف نظر الگوریتم های گوگل را به خود جلب کنید و به رتبه و جایگاه خوبی در سرچ ها برسید.

الگوریتم پاندا (Panda)

اگر محتوا‌ های سایت نظیر عکس، مقالات، ویدیو ‌ها و… از سایر سایت ‌ها کپی شده باشد، الگوریتم پاندا این اطلاعات را به موتور ‌های جستوجو گوگل اطلاع می ‌دهد. گوگل نیز برای آن که از رتبه گرفتن سایت‌ هایی که همواره مطالب خود را از جاهای دیگر کپی می‌کنند، جلوگیری کند، آن‌‌ها را هیچگاه در نتایج اولیه خود نشان نمی ‌دهد.

الگوریتم پاندا از سال 2011 برای جلوگیری از کپی برداری روی کار آمده و از آن زمان بازار کار تولید انواع محتوا بسیار داغ شده است. از این رو برای آن که به جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل برسید به هیچ عنوان متن، عکس و هیچ چیز دیگری را از سایت های دیگر کپی نکنید.

الگوریتم پنگوئن (Penguin)

الگوریتم پنگوئن از دیگر الگوریتم های مهم گوگل است که از آوریل 2012 به عنوان یکی از الگوریتم های گوگل معرفی شده است. این الگوریتم تمام تمرکزش بر روی لینک های سایت و بک لینک های آن است.

اگر با بک لینک آشنایی ندارید در ادامه آن را به طور کامل شرح می دهیم. گوگل اهمیت بسیار بالایی برای بک لینک های قدرتمند قائل است و اگر از بک لینک های خوب استفاده کنید، احتمال افزایش رتبه شما در نتایج گوگل بسیار افزایش می یابد.

در کنار بک لینگ های خوب، بک لینک های مخرب نیز وجود دارد، که می تواند تاثیر منفی در رتبه و جایگاه سایت داشته باشد که در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته با آن نیز آشنا می شوید.

اجرای خط کشی پارکینگ

اجرای خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ ساختمان یا خط کشی پارکینگ‌ های عمومی به عنوان خطوطی از پیش تعیین شده تعریف می‌شوند، که به کمک آنها فضای پارکینگ به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و هر کدام از خودروها با توجه به دسته بندی‌های صورت گرفته، می‌توانند در این فضا قرار گیرند. اهمیت این خط کشی‌ها در ساختمان‌های بزرگ و در پارکینگ‌های عمومی بسیار زیاد است و از تنش‌های زیادی جلوگیری می‌کند. وقتی که شما در یک مجتمع بزرگ سکونت دارید و یک فضای مشخص و تعریف شده برای خودرو شما وجود دارد، طبیعتاً این جایگاه به عنوان حریم خصوصی شما در نظر گرفته شده و هیچ شخصی نمی‌تواند از آن استفاده کند.

اما در مورد چرایی اجرای خط کشی پارکینگ منازل و پارکینگ‌ های عمومی می‌توانیم به نکات متعددی اشاره کنیم:

  • این خط کشی‌ها از وجود تنش بین ساکنین یک ساختمان جلوگیری می‌کنند؛
  • این خط کشی‌ها باعث استفاده بهینه از فضای پارکینگ می‌شوند؛
  • این خط کشی‌ها یک فضای تعریف شده در اختیار هر فرد قرار می‌دهند؛
  • این خط کشی‌ها مسیر عبور و مرور خودروها در پارکینگ را مشخص می‌کنند؛
  • این خط کشی‌ها از ایجاد ترافیک و تجمع بیخود خودروها جلوگیری می‌کنند؛
  • در نهایت، این خط کشی‌ها در پارکینگ‌ های عمومی به گرفتن آمار از وضعیت خودروهای موجود در پارکینگ کمک می‌کنند.
  •  

اجرای خط کشی پارکینگ – خط کشی طولی

یکی از انواع خط کشی پارکینگ خط کشی های طولی است. که عرض این نوع خط کشی ها و یا حتی فاصله خالی و پر بودن آنها بر حسب موقعیت مکانی است، که پارکینگ در آن قرار دارد. به عنوان مثال خط کشی طولی در پارکینگ ها به شکلی است که در قسمت های فرعی عرض خط های طولی ۱۲ سانتی متر است. و بین هر ۳ متر خط کشی طولی، ۵ متر فاصله وجود دارد. اما در قسمت های اصلی پارکینگ ها عرض خط های طولی ۱۵ سانتی متر و بین هر ۸ متر خط کشی طولی، ۱۳ متر فاصله خواهد بود.

 انواع خط کشی پارکینگ – خط کشی عرضی

خط کشی های عرضی شامل خط حق تقدم، خط ایست، گذرگاه عابرپیاده و خط کشی محل های توقف و یا همان پارکینگ ها می‌شود. که رنگ همه آنها طبق قوانین راهنمایی و رانندگی سفید است و تنها رنگ داخلی جزیره های جدا کننده متفاوت است و به طور معمول به رنگ زرد دیده می‌شود. اندازه های این نوع از خط کشی ها طبق سفارش مشتری ، نوع پارکینگ و تعداد احتمالی خودرو هایی که در پارکینگ قرار خواهند گرفت متفاوت است.

رنگ های خط کشی پارکینگ

رنگ هایی که برای خط کشی پارکینگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل دو دسته رنگ های تک جزئی و دو جزئی می‌شوند که در ادامه بررسی برخی از ویژگی های این دسته از رنگ ها که برای اجرای خط کشی پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌پردازیم.

رنگ های تک جزئی:

این نوع از رنگ ها در دو رنگ زرد و سفید مات ارائه می‌شوند. بازتاب این نوع از رنگ ها ۷۵ درصد و قدرت پوشانندگی آن ها ۳۲۰ گرم در متر مربع برای لایه هایی است که با ضخامت ۲۰۰ میکرون روی سطح قرار می‌گیرند. زمانی که برای خشک شدن این دسته از رنگ ها لازم است حداقل ۵ تا ۱۰ دقیققه برای خشک شدن سطحی و ۲ تا ۴ ساعت برای خشک شدن کامل آن ها است.

رنگ های دو جزئی:

فام رنگ هایی که برای خط کشی پارکینگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند سفید و در ضخامت هایی بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میکرون ارائه می‌شود. زمانی که برای خشک شدن این نوع از رنگ ها به طول می‌انجامد بین ۲۰ دقیقه تا ۲۴ ساعت برای خشک شدن کامل آن است. رطوبت سطحی که رنگ دو جزئی روی ان اجرا می‌شود حداکثر ۵ درصد و دمای آن باید بین ۵ تا ۴۵ درجه سانتی گراد نسبت به نوع رنگ تنظیم شود تا زنگ به طور کامل رو سطح قرار بگیرد.

استاندارد خط کشی پارکینگ

پس با این وجود، تقریباً می‌توان ادعا کرد که استفاده از خط کشی پارکینگ ساختمان و منازل، در مجتمع‌های بزرگ تجاری و مسکونی و همچنین در پارکینگ‌های عمومی ضروری و مهم است. اما در مورد استاندارد و نحوه استفاده از رنگ خط کشی پارکینگ و همچنین قیمت آن نکات مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

رنگ خط کشی پارکینگ

اولین نکته‌ای که در قالب استاندارد برای این خطوط تعریف می‌شود، رنگ خط کشی پارکینگ ساختمان است، که انتخاب آن به شرایط مختلفی بستگی دارد. در حقیقت، به این شکل نیست که ما یک برس، قلم مو یا یک غلتک رنگ آمیزی برداریم و فضای پارکینگ را به چند بخش مختلف تقسیم کنیم.

خط‌ کشی پارکینگ

 

خط کشی پارکینگ تعیین کننده‌ و متمایز کننده‌ی حریم پارک ماشین در پارکینگ‌های عمومی و منازل می‌باشد. پارکینگ‌های حاوی خط‌ کشی، علاوه بر شکیل بودن، به نظم دادن و کاربردی سازی محیط پارکینگ برای متوقف کردن وسایل نقلیه کمک به سزایی می‌کند. محل پارک خودرو، موتورسیکلت و غیره چه در خیابان و چه در پارکینگ‌ها و محوطه معمولاً به واسطه‌ی رنگ تعیین می‌شود که موجب کارایی بهتر از حداکثر محیط و به وجود آوردن نظم در محل توقف ماشین‌ها خواهد شد. به معین کردن جای پارک وسایل نقلیه به واسطه‌ی رنگ، خط‌‌‌‌ کشی پارکینگ می‌گویند. برای مانع از رخ دادن هرگونه تصادفات و مهمتر از آن به وجود آمدن نظم در پارک کردن خودروها احتیاج به خط‌ کشی در پارکینگ‌ها بیش از هر چیز دیگری لازم خواهد بود. خط‌ کشی پارکینگ‌ها قادر خواهند بود موجب شوند همه اشخاص دقیقاً  متوجه شوند که در کدام مکان باید پارک کنند. این مسئله به علاوه از ایجاد تصادف‌ها به وسیله‌ی کسانی که در جاهای اشتباه پارک کرده‌اند و از هرج و مرج پارکینگ‌ها جلوگیری خواهند کرد.

خط‌‌‌ کشی پارکینگ‌‌های عمومی و یا پارکینگ‌های آپارتمان‌ها به عنوان خطوطی از قبل تعیین شده تعریف خواهند شد که به وسیله‌ی آنها فضای پارکینگ به قسمت‌های گوناگونی بخش‌بندی و هر کدام از ماشین‌ها با توجه به تقسیم‌بندی‌های به وجود آمده قادر خواهند بود در این فضا قرار بگیرند. موضوعاتی مثل نبودن ماشین در مسیر دیگر خودروها، امنیت داشتن محیط پارک، نگرفتن جای پارک دیگر ماشین‌ها و نداشتن مزاحمت برای دیگران از جمله مواردی می‌باشد که به واسطه‌ی خط‌ کشی پارکینگ احتمال به وجود آمدن آنها کاهش می‌یابد. این خط‌ کشی‌ها در ساختمان‌های عظیم و پارکینگ‌های عمومی بسیار حائزاهمیت می‌باشند و مانع از نزاع و درگیری خواهد شد. وقتی شما در یک آپارتمان بزرگ زندگی می‌کنید و یک محیط معین و تعریف شده برای ماشین شما وجود دارد حتما این جایگاه به عنوان حریم خصوصی شما در نظر گرفته شده است و هیچ فردی قادر نخواهد بود از آن استفاده نماید.

ولی درباره‌ی چرایی اجرای خط‌ کشی پارکینگ منازل و پارکینگ‌‌های عمومی قادر خواهیم بود موارد بسیاری را مورد بحث قرار دهیم:

  • این خط کشی‌ها مانع از به وجود آمدن دعوا و درگیری میان ساکنین یک مجتمع خواهد شد .
  • این خط کشی‌ها موجب استفاده بهتر از فضای پارکینگ خواهد شد .
  • این خط کشی‌ها یک فضای تعیین شده به هر شخص اعطا می‌کند .
  • این خط کشی‌ها مسیر رفت و آمد ماشین‌ها در پارکینگ را معین خواهند کرد .
  • این خط کشی‌ها مانع از به وجود آمدن ترافیک و جمع شدن بیجای ماشین‌ها می‌شود .
  • در پایان، این خط کشی‌ها در پارکینگ‌های عمومی کمک به گرفتن بررسی از موقعیت ماشین‌های موجود در پارکینگ خواهد کرد .

 

تولید محتوا با محور بررسی تخصصی محصولات

 چه نکاتی برای آموزش سئو فروشگاهی مهم است و اگر به درستی رعایت شود نتیجه عالی به همراه دارد؟

تولید محتوا با محور بررسی تخصصی محصولات

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی کالا بخش بررسی تخصصی دارند که وجود آن از نان شب واجب‌تر است.

بسیاری از مشتریان، قبل از اینکه قصد خرید داشته باشند، در جستجوی نقد و بررسی محصولات هستند.

با قاطعیت تمام می‌توان دلیل اصلی موفقیت دیجی کالا، وجود چنین بخشی در آن بود.

دیجی کالا در قالب محتوای محصولات و همچنین در قالب Digikala TV بصورت کاملا تخصصی انواع محصولات را بررسی می‌کرد.

سعی کنید محتوایی در این زمینه تولید کنید. بعنوان مثال:

  • بررسی تخصصی لپ تاپ HP مدل X
  • معرفی بهترین لپ تاپ‌های ایسوس
  • بهترین برندهای گوشی در سال 2020 چه بودند؟
  • و غیره.

طول محتوا مناسب برای فروشگاه اینترنتی

اصولا برای هرچه کامل‌تر شدن مقالات، سعی می‌کنم از منابع آماری معتبر در سطح جهان کمک بگیرم.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، فروشگاه‌هایی که میانگین طول محتوای آنها بیشتر بوده، رتبه بهتری کسب کرده‌اند.

پیشنهاد ما این است، اگر واقعا قصد دیده شدن در گوگل ددر عصر حاضر گوگل و مردم به شدت به محتوا علاقه دارند.

محتوای طولانی، بیشتر کاربران را درون سایت نگه می‌دارد و افزایش زمان ماندگاری کاربر مطابق با الگوریتم رنک برین، باعث افزایش رتبه سایت می‌شود.

مد نظر داشته باشید جذاب بودن محتوا و استفاده از تصاویر جذاب و یا ویدیوها درون محتوا اهمیت زیادی دارد.

اگر برای همه محصولات خود نمی‌توانید محتوای جامع بنویسید، سعی کنید برای مهمترین محصولات خود این کار را انجام دهید.

تقویت بخش نظرات سایت

حتما بخش نظرات را برای محصولات خود فعال کنید و قابلیت ثبت امتیاز را نیز به آن بیافزایید.

همچنین در صورت امکان مانند دیجی کالا، برای ثبت نظر امتیازهای تشویقی به کاربران بدهید تا بخش نظرات فروشگاه‌تان پرو بال بگیرد.

در بخش نظرات، مدام با کاربران در تعامل باشید و به سوالات و یا نقدهایشان پاسخ دهید. بالا بودن نظرات تاثیر مثبتی بر سئو فروشگاه‌تان دارد.

نظرات نیز خود محتوا محسوب می‌شوند و همچنین هر فردی که وارد سایت‌تان می‌شود آنها را مطالعه می‌کند و این کار باعث افزایش نرخ ماندگاری می‌شود.

در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، بیشتر از محتوا، نظر وجود دارد و این نظرات است که سایر افراد را در سایت نگه می‌دارد.

در حقیقت نظرات و بررسی‌های کاربران تا حدی می‌تواند کمبود محتوا برای محصولات را جبران نماید.

با چالش محتوای مشابه در صفحات محصولات مقابله نمایید

یک سوال که برای بسیاری از مدیران فروشگاه‌های اینترنتی بعد از خواندن مقاله پیش می‌آید، این است که برای محصولات مشابه که محتوای مشابه دارند چه کنیم؟

قطعا اولین پاسخ این است تا جایی که می‌توانید محتوای متفاوتی با سبک زیر تولید کنید.

  • در اولین بخش، حدود 100 کلمه به توصیف محصول یا کالا بپردازید و از مزایای آن توضیح دهید.
  • در بخش دوم، بصورت بولت وار لیستی از ویژگی‌های محصول را معرفی کنید.
  • بخش سوم در قالب پرسش و پاسخ‌های رایج به مزایای استفاده از محصول بپردازید.
  • در بخش چهارم اگر محصول جوایز و اعتباراتی را کسب کرده است، آنها را معرفی نمایید.
  • در بخش پنجم تصایر و یا دمویی از محصول را به نمایش بگذارید.
  • در بخش آخر، بصورت خلاصه‌وار و برای نتیجه گیری به توصیف کلی آنچه گفتید، بپردازید.
  • همچنین درصورتی که مشتریانتان تجربه خوبی از استفاده محصول‌تان دارند، آنها را نیز می‌توانید در پایان به اشتراک بگذارید.

ارید، محتوایی با طول بالای 1700 کلمه برای هر محصول بنویسید.

عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با محصول شما نیز باید حدود 5 بار در این محتوا تکرار شود.

 

ماندگاری بلیچینگ دندان

 

ماندگاری بلیچینگ دندان

بیلیچینگ یا سفید کردن دندان ها از از خدمات زیبایی می باشد که هم در منزل و هم در مطب توسط دندانپزشک زیبایی قابل انجام می باشد. انجام این روش باعث سفیدتر شدن دندان ها بین 2 تا 6 درجه می شود.

بلیچینگ دندان در رشت  لبخندی زیبا به فرد می بخشد و طبعا زیبایی چهره فرد هم دوچندان خواهد شد بنابراین این روزها بسیاری از افراد برای انجام آن به دندانپزشک زیبایی مراجعه می کنند. اما در اینجا سوالی که مطرح می شود این است که ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا در این رابطه نکاتی را برایتان شرح دهیم.

انواع بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان به دو روش قابل انجام است. بلیچینگ در منزل و بلیچینگ در مطب.

در روش اول ابتدا قالب هایی متناسب با فک بیمار انجام می شود و بیمار بین 1 تا 4 هفته نیاز است این قالب ها را در طول روز بر روی دندان های خود قرار دهد.

در روش دوم ابتدا دندانپزشک زیبایی ماده سفید کننده ای را بر روی دندان ها قرار می دهد و سپس با استفاده دستگاه های تاباننده نور عمل بلیچینگ دندان ها را انجام می دهد که گاهی نیاز به چندین جلسه می باشد تا نتیجه قابل قبول به دست آید. لازم به ذکر است که بلیچینگ در مطب سریع تر انجام می شود و معمولا نتایج بهتری به همراه دارد.

مزایای بلیچینگ دندان

  • سفید تر شدن دندان ها
  • درخشندگی دندان ها
  • به دست آوردن لبخندی زیبا
  • افزایش اعتماد به نفس
  • برطرف شدن بدرنگی دندان ها
  • روشی کاملا بی خطر است

 
معایب بلیچینگ دندان

به طور کلی بلیچینگ دندان هیچ گونه عوارضی به همراه ندارد. تنها دندان های فرد مدتی پس از انجام آن ممکن است دچار حساسیت شود که در حاد نیست و پس از چند روز برطرف می شود.

در صورت لزوم به منظور کاهش حساسیت و درد می توانید دهان خود را با آب گرم شستشو دهید.

ماندگاری بلیچینگ دندان

ماندگاری لیچینگ دندان با توجه به رعایت بهداشت دهانی و دندانی فرد و پرهیز از تغذیه نامناسب بین 6 تا 24 ماه متغیر می باشد.

مراقبت های لازم پس از بلیچینگ دندان

همانطور که بیان کردیم ماندگاری سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ بیشتر به مراقبت های لازم پس از انجام بلیچینگ بستگی دارد. تعدادی از این نکات ضروری عبارتند از:

  • استفاده از خمیر دندان های ضد حساسیت پس از بلیچینگ دندان توصیه می شود.
  • تا 24 ساعت از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگ زا مانند چای، قهوه، سس قرمز، شکلات و… خودداری کنید.
  • از کشیدن سیگار تا 24 ساعت اول خودداری کنید.
  • سعی کنید به منظور افزایش ماندگاری بلیچینگ دندان مصرف مواد رنگ زا را کاهش دهید.
  • از مسواک و نخ دندان به طور مرتب استفاده کنید.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد